آفتاب

بازنشستگی ۱۰ هزار مربی و مشاور در ۳ سال آینده/رایزنی برای جذب نیروی جدید

بازنشستگی ۱۰ هزار مربی و مشاور در ۳ سال آینده/رایزنی برای جذب نیروی جدید

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی ۱۰ هزار مربی و مشاور در ۳ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود شکوهی؛ مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز برگزار شد، با اشاره به هفته تربیت اظهار داشت: امسال فعالیت‌ها در این هفته متفاوت از سال‌های قبل است به طوری که اقدامات از ستاد به استان‌ها، مناطق و مدارس متمرکز شده است. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته متولی برگزاری همایشها، استان‌ها و مناطق خواهند بود.

مدیر کل امور تربیتی آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه تربیتی و مشاوره گفت: ما در این بخش با چالش جدی مواجه هستیم به طوری که طی سه سال آینده بیش از ۱۰ هزار مربی و مشاور بازنشسته خواهند شد و ما باید برای جایگزینی این افراد برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و با سازمان امور استخدامی در خصوص جذب نیرو رایزنی کنیم.

شکوهی با بیان این مطلب که در حال حاضر نزدیک به حدود ۱۸ هزار مشاور و ۱۰۰ هزار مربی کمبود داریم، افزود: هم اکنون ۴۵ هزار مربی و ۱۸ هزار مشاور در مدارس در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برای هدایت تحصیلی آموزش مشاوران و مربیان در استان‌ها با دستور معاون پرورشی ابلاغ شده است، ادامه داد: همه مشاوران ما در مقطع متوسطه اول باید حداقل دو یا سه جلسه توجیهی برای خانواده‌ها به صورت رایگان برگزار کنند. همچنین باید یک جلسه ۴۵ دقیقه ای برای هر دانش آموز برگزار کنند.

مدیر کل امور تربیتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز مشاوره در مراکز استان و ۷۰۰ هسته و مرکز مشاوره در مناطق داریم، گفت: در سطح کشور بالغ بر ۳۰ هزار کلاس درس با ۵ دانش آموز اداره می‌شوند. ما هسته مراکز مشاوره در مناطق و استان‌ها را ملزم کرده‌ایم که به دانش آموزان و خانواده‌ها مشاوره دهند.

کد N1640837

وبگردی