آفتاب
معاون وزیر اقتصاد فنلاند اعلام کرد؛

تمایل فنلاند به توسعه همکاری در بخش انرژی و معدن

تمایل فنلاند به توسعه همکاری در بخش انرژی و معدن

معاون وزیر اقتصاد فنلاند با اشاره به اینکه این کشور علاقه مند به همکاری در بخش های انرژی و معدن با ایران است، گفت: قصد داریم تا در بخش زمین شناسی همکاری بیشتری با ایران داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پتری پلتونن (Petri Peltonen) در همایش «آشنایی با فرصت‌های همکاری معدنی ایران و فنلاند» با اشاره به اینکه ۱۰ شرکت خوب و مؤسسات پژوهشی فنلاند در هیأت اقتصادی، وی را همراهی می‌کنند، گفت: می‌دانید که زمینه فعالیت و همکاری بین ایران و فنلاند زیاد است و از نظر جغرافیایی فقط یک کشور روسیه در بین ما دو کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه فاصله زیادی بین ما نیست، افزود: هدف ما از این سفر این است که تفاهم بیشتری با ایران داشته باشیم. همانطور که می‌دانید ما کشوری سیاسی نیستیم و می‌خواهیم شراکت خوبی را در ایران و دیگر کشورها داشته باشیم.

معاون وزیر اقتصاد فنلاند هدف از سفر این هیات به ایران را ارتباط بیشتر شرکت‌های دو کشور دانست و اظهار داشت: ما در دو بخش معدن و انرژی تمایل زیادی داریم تا با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشیم و بنابراین دو کشور مصمم هستند تا روابط را بیش از گذشته توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پژوهش، زمینه‌های همکاری‌ زیادی بین دو کشور وجود دارد، گفت: ما علاقه‌مندیم تا در بخش زمین‌شناسی فعالیت‌های بیشتری را در ایران داشته باشیم و یکی از بهترین سازمان‌های زمین‌شناسی در کشور فنلاند قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این کشور از نظر تکنولوژی معدن در بخش بالایی قرار دارد، تصریح کرد: شرکت‌های فنلاندی در مهندسی مشاور خیلی فعال هستند و تکنولوژی‌هایی دارند که می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد؛ بنابراین زمینه‌های همکاری بسیار زیاد است.

کد N1640799

وبگردی