آفتاب

گردو غبار و سیل برخی مدرسه های استان بوشهر را تعطیل کرد

گردو غبار و سیل برخی مدرسه های استان بوشهر را تعطیل کرد

بوشهر- ایرنا- مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به دلیل پدیده گرد و غبار و سیلاب برخی مدرسه های استان بوشهر در روز یکشنبه تعطیل اعلام شد.

مجید اجرایی در گفت وگو با ایرنا افزود: مدرسه های سه روستای آبکش، مغدان و شهنیا از توابع بخش بردخون شهرستان دیر در حوزه جنوبی استان بوشهر به دلیل سیلاب و مشکل راه ارتباطی تعطیل اعلام شده است.
وی اضافه کرد: همچنین به دلیل بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها مدرسه های شهرستانهای گناوه، دیلم در حوزه شمالی در تمام مقاطع در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده است.
اجرایی اظهار کرد: همچنین در مرکز استان بوشهر شامل شهر بوشهر و خارگ نیز به علت گرد و غبار و غلظت ریزگردها در2 نوبت صبح و بعد از ظهر مقاطع مدارس پیش دبستانی و دبستان تعطیل است.
براثر بارندگیهای شدید هفته گذشته و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل، منازل مردم برخی مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت شد و راههای ارتباطی روستایی و تاسیسات آب، برق و مخابرات این مناطق نیز آسیب دید.
در پی وقوع سیل و خسارت ناشی از آن در استان بوشهر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شنبه شب به نمایندگی از رئیس جمهوری برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده و ایجاد راهکارهایی برای حل مشکلات سیل زدگان به این استان سفر کرده است.
همچنین از عصر روز گذشته پدیده گرد وغبار و ریزگردها نیز بر فضای استان بوشهر حاکم شده که براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست وضعیت آلودگی هوا در این استان هم اکنون در مرحله خطرناک و 11 برابر حد مجاز است.
از هفته گذشته تاکنون این دومین بار است که مدرسه های برخی مناطق استان بوشهر بر اثر بارندگی و سیل تعطیل می شود.
هفته گذشته ستاد بحران استان بوشهر به دنبال گزارش اداره کل هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب مدرسه ها، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در این استان را در روز دوشنبه تعطیل کرد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
کد N1640426

وبگردی