آفتاب

اعتراض صنفی کارگران شیشه قزوین سه‌روزه شد

اعتراض صنفی کارگران شیشه قزوین سه‌روزه شد

نزدیک به ۲۶۰ کارگر کارخانه شیشه قزوین از سه روز پیش به دلیل طولانی شدن معوقات مزدی خود در اعتراض هستند و این در حالی است که ظاهرا کارفرمای این واحد تولیدی در صدد اجرای سیاست‌های تعدیلی است.

این کارگران در تماس‌های جداگانه به ایلنا گفتند که از روزپنجشنبه (۲۸ بهمن ماه) دست از کار کشیده‌اند تا اعتراض خود را به آنچه که ۵ ماه مطالبات مزدی سال ۹۵ عنوان می‌شود، نشان دهند.

آنها در عین حال یادآور شدند: نزدیک به ۲۶۰ کارگر هستیم که در آستانه شب سال نو با حجمی از معوقات مزدی روبرو هستیم و همین مسئله برمشکلات اقتصادی خانواده‌های ما افزوده است.

به ادعای این کارگران تا به این لحظه کارفرمای آنها جدیت مشهودی برای پرداخت معوقات مزدی و نیز عیدی پایان سال نشان نداده است و همین مسئله بر دغدغه‌های آنها افزوده است زیرا تا به این لحظه شمار قابل توجهی از آنها در پرداحت اجازه مسکن خود با مشکل مواجه شده‌اند.

این در حالی است که ظاهرا کافرمای این واحد تولیدی در روزهای گذشته راجع به تعئیل احتمالی شماری از کارگران شیشه قزوین صحبت‌های کرده است.

کارگران تاکید دارند با وجود آنکه چندین نوبت در محوطه کارخانه تجمع اعتراضی بر پا کرده اند اما کارفرما اعتنایی به تامین امنیت شغلی و وضعیت پرداخت مطالبات معوقه آنان نداشته است.

کد N1639534

وبگردی