آفتاب

آشنایی با خواص درمانی عناب/ تاثیر فوق العاده عناب برای لاغری

آشنایی با خواص درمانی عناب/ تاثیر فوق العاده عناب برای لاغری

یکی از دانه های گیاهی فوق العاده خوش طعم و با خواص درمانی فراوان عناب است که با مصرف آن می توانید از ابتلا به بیماری های مختلف پیشگیری کنید.

خاصیت های مفید عناب این میوه درختی باعث شده تا از قدیم مصرف آن برای درمان و جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مورد توجه پزشکان برجسته در کشورهای مختلف جهان قرار بگیرد.
دانه عناب را می توانید به صورت خام، آسیاب شده، خیس خورده در آب و حتی به صورت آبگرفته مصرف کنید و زیبایی و سلامت را به بدن خود هدیه دهید.
از جمله خواص عناب می توان موارد زیر را نام برد:
پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به دلیل دارا بودن مواد مغذی
کنترل وزن بدن و کمک به کاهش آن به دلیل کالری کم موجود در عناب و در عین حال انرژی زا بودن این دانه گیاهی که باعث می شود فرد تا ساعت‌ها پس از خوردن آن احساس گرسنگی نداشته باشد و نیازی به مصرف تنقلات فاقد ارزش تغذیه ای پیدا نکند.
تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن دانه های عناب به راحتی امکان پذیر است زیرا در آن ویتامین های ضروری برای بدن از جمله C ،A و پتاسیم وجود دارد که می تواند از ابتلای فرد به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.
کارشناسان توصیه می کنند افراد پس از ابتلا به سرماخوردگی یا عطسه و سرفه، در دوران نقاهت دانه های عناب تازه مصرف کنند تا سریع تر به وضعیت طبیعی خود بازگردند و سلامت بدن را بدست آورند.
از عناب همچنین می توان به عنوان یک تسکین دهنده قوی اعصاب و درمان کننده افسردگی یاد کرد، ترکیبات موجود در این دانه خاصیت آرام بخشی دارد که می تواند برای کاهش اضطراب و رفع استرس مورد استفاده قرار گیرد.
عناب منبع غنی از آنتی اکسیدان های ضروری و مفید برای سلامت بدن است و می تواند مانند سپری از بدن در مقابل صدمات کبد و ابتلا به انواع سرطان ها محافظت کند، این میوه خوش طعم همچنین مانع از فعالیت رادیکال های آزاد در بدن می شود که عامل اصلی ابتلای افراد به سرطان است.
زیبایی و سلامت پوست یکی دیگر از مواردی است که با مصرف منظم عناب می توانید به آن دست پیدا کنید، آنتی اکسیدان موجود در عناب دارای خواص ضدپیری برای سلول های پوستی است که می تواند با علائمی مانند قرمزی پوست، آفتاب سوختگی، خشکی و حتی آکنه های پوستی مقابله کند.
افرادی که مبتلا به یبوست و دفع دیرهنگام هستند می توانند با مصرف منظم عناب مشکلات گوارشی خود را برطرف کنند، این میوه به تدریج هضم می شود و دارای خواص لینت بخشی به مزاج است وهمچنین اشتها را می تواند کنترل کند.
عناب به دلیل دارا بودن حجم مفیدی از پتاسیم می تواند برای پمپاژ مفید و موثر خون مورد استفاده قرار گیرد و به این ترتیب به سلامت قلب و عروق کمک کرده مانع از بروز بیماری های مرتبط با قلب شود.
درنهایت وجود کلسیم و فسفر در این خوراکی خوش طعم به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک فراوانی می کند که منیزیم موجود در عناب نیز باعث افزایش حجم عضلات می‌شود.
درکنار تمام خواص درمانی، پزشکان به افراد توصیه می کنند برای قرار دادن عناب در رژیم غذایی روزانه خود بویژه در صورت ابتلا به بیماری های زمینه ای حتماً با پزشک مشورت انجام دهند.
باشگاه خبرنگاران جوان
کد N1638951

وبگردی