آفتاب
جام جهانی کشتی آزاد؛

حمایت جانانه تماشاگران از ملی پوشان/قهرمانی ایران در شوک ضربه فنی یزدانی

حمایت جانانه تماشاگران از ملی پوشان/قهرمانی ایران در شوک ضربه فنی یزدانی

کرمانشاه – ایرنا – هشتمین قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در چهل و پنجمین دوره جام جهانی درحالی رقم خورد که تماشاگران کرمانشاهی طی دو روز برگزاری این رقابت ها حمایت جانانه ای را از ملی پوشان کشتی ایران داشتند.

به گزارش ایرنا، حدود دو ساعت پیش از آغاز دیدار رده بندی و فینال جمعیت انبوهی از مشتاقان و علاقمندان کرمانشاهی برای تماشای رقابت ها در اطراف درهای ورودی سالن ورزشی امام خمینی (ره) جمع شده بودند که تعداد بیشماری از آنان به خاطر محدودیت ظرفیت موفق به حضور در داخل سالن مسابقات نشدند.
سالن ورزشی امام خمینی (ره) در دیدار رده بندی و فینال پذیرای بیش از 6 هزار هوادار بود و جایی برای سوزن انداختن نبود به طوری که خبرنگاران نیز برای حضور در جایگاه ویژه با مشکل روبرو بودند.
تماشاگران کرمانشاهی در طول دو روز برگزاری این رقابت های بین المللی فرهنگ والا و اصیل ایرانی را برای همگان و بخصوص برای 7 تیم شرکت کننده خارجی به نمایش گذاشتند و کشتی گیران مورد علاقه خود را تشویق کردند که نمونه بارز آن تشویق مداوم جردن باروز آزادکار آمریکایی بود که وی در طول این دور روز،بشدت تحت تاثیر ابراز احساسات تماشاگران ایرانی قرار گرفت و او نیز با روی گشاده به آنان جواب داد.
شهر کرمانشاه همچون رقابت های گذشته میزبان خوبی برای جام جهانی کشتی آزاد بود و مسئولان برگزار کننده تمام شرایط و امکانات لازم را برای برگزاری این مسابقات مهیا کرده بودند، نیروهای انتظامی نیز با وجود سیل عظیم علاقمندان، نظم و انضباط خوبی را ایجاد کرده بودند.
با توجه به علاقه شدید ایرانیان برای تماشای مسابقات کشتی بخصوص رقابت های بین المللی به نظر می رسد که سالن های فعلی موجود در کشور به جز 12 هزار نفری آزادی پاسخگوی خیل عظیم تماشاگران نیست.
*تماشاگران کرمانشاهی در لحظاتی نیز بابک قربانی ملی پوش تیم کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال طلای بازی های آسیایی را که سال گذشته از دنیا رفت،مورد تشویق قرار دادند.
*تجمع تماشاگران کرمانشاهی، بعد از ظهر جمعه در اطراف درهای ورودی سالن به حدی بود که حتی تئودوروس هاماکاس نماینده اتحادیه جهانی کشتی و محمد ابراهیم امامی رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی که قصد ورود به سالن را داشتند با مشکل مواجه شدند.
* معاون قوه قضاییه تماشاگر ویژه دیدار فینال بین ایران و آمریکا بود.
*فدراسیون کشتی از چیچی اوغلو داور المپیکی ترکیه و مدرس اتحادیه جهانی کشتی با اهدا هدیه ای تجلیل بعمل آورد.
*در زمان معرفی ملی پوشان کشتی آزاد ایران و آمریکا، تماشاگران مشتاق به شدت آزادکاران ایران را تشویق کردند و از سوی ریچ بندر مدیر اجرایی فدراسیون کشتی هدیه ای به علی بیات سرپرست تیم ملی اهدا شد.
*حسن یزدانی بعد از شکست با ضربه فنی برابر دیوید تیلور آمریکایی لحظاتی روی تشک دراز کشید که امیر توکلیان مربی تیم ملی او را بلند کرد و به کنار تشک راهنمایی کرد و تیلور نیز بعد از شکست قهرمان المپیک فریادی شادی بلندی را در سالن سرداد.
*کمیل قاسمی آزاد کار وزن 125 کیلوگرم ایران بعد از کسب پنجمین پیروزی ایران با پرچم ایران دور افتخار زد.
*در مراسم افتتاح جوایز همچون دو روز گذشته حضور افراد نامسئول در اطراف تشک تصاویر نازیبایی را رقم زد.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@همراه شوید.'
وزرشی **9118** 1701
خبرنگار: سید جواد بشیری* انتشار دهنده: حمید قدیمی
کد N1638813

وبگردی