آفتاب
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی قابل تحسین است/ آخوندی می‌تواند نمایندگان مجلس را قانع کند

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی قابل تحسین است/ آخوندی می‌تواند نمایندگان مجلس را قانع کند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی قابل تحسین است، گفت: آقای آخوندی می تواند نمایندگان را در صحن علنی مجلس قانع کند.

ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان این که استیضاح وزیران و نظارت بر عملکرد وزارتخانه‌ها حق نمایندگان مجلس است، گفت: اگر نمایندگان مجلس به این وظیفه قانونی خود عمل نکنند ممکن است از  جهت این که کوتاهی کرده‌اند زیر سوال بروند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس حق تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و سازمان‌های عمومی و شبه دولتی دارند کما اینکه در برخی از سازمان‌های عمومی این اقدام را شروع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اسیتضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: معتقدم در استیضاح اقای آخوندی باید به این نکته توجه شود که آقای آخوندی وزیر یک دستگاه عمرانی عریض و طویل است که فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد.

نائب رئیس کمیسوین اقتصادی ادامه داد: معتقدم مشکلات وزارت راه و شهرسازی باید ریشه‌ای حل شود و با یک اسیتضاح مشکل این نهاد عمرانی کشور رفع نخواهد شد.

وی افزود: در دولت قبل ادغام وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی یک اشتباه بود و به فعالیت‌های بسیار گسترده عمرانی این دو وزارتخانه افزوده شد.

موسوی با بیان اینکه در این شرایط استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صلاح نیست ، گفت:‌ به طور قطع با استیضاح آقای آخوندی مشکلاتی در مدیریت وزارت راه و شهرسازی پیش می‌آید.

وی تاکید کرد: البته نمایندگان مجلس در دوره قبل به استیضاح وزیر راه و شهرسازی رای ندادند و نتیجه این استیضاح هم بستگی به دفاعیات آقای آخوندی از عملکرد خود دارد. معتقدم وزیر می‌تواند نماینده‌های مجلس را قانع کند و آرامش خاطر برای نمایندگان و مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه مسکن در چهار سال گذشته گفت: رکود یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کلان کشور است که باید به آن توجه بیشتری می‌شد.

وی درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل گفت: باید منصف بود و به دستاوردهای بسیار مهم این دولت در بخش حمل و نقل توجه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه عملکرد آقای آخوندی در حوزه حمل و نقل قابل قبول است، گفت: در بخش‌های حمل و نقل هوایی و جاده‌ای دستاوردهای قابل توجهی داشتیم و از همه مهمتر این که در بخش حمل و نقل ریلی عملکرد دولت و وزارت راه و شهرسازی قابل تحسین است.

کد N1638449

وبگردی