آفتاب

سیاسی کاری مخالفین دولت با اهرم گرد و غبار در خوزستان / پروژه تخریب انتخاباتی جریان ضد اعتدال کلید خورد

سیاسی کاری مخالفین دولت با اهرم گرد و غبار در خوزستان / پروژه تخریب انتخاباتی جریان ضد اعتدال کلید خورد

در شرایط کنونی دامن زدن به موضوعی که سالهاست استان خوزستان با آن درگیر است چیزی جز شانتاژ جریانی خاص علیه دولت نمی تواند، باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پی قطعی برق و بعضا آب در برخی استان های کشور به خصوص  خوزستان  که در اثر بروز پدیده گرد و غبار رخ داده شاهد سازماندهی برخی تجمعات در اعتراض به این موضوع بوده ایم.

طبق اخبار واصله طی روزهای اخیر حدود 150 نفر از مردم در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده و مطالباتی از قبیل توقف تونل بهشت آباد، اعتراض به آلودگی هوا و  گرد و غبار و قطعی آب و برق را مطرح کرده و خواستار تغییر مدیرانی بوده اند که بعضا هیچ ارتباطی به موضوعات یاد شده نداشته و تغییر آنها هیچ تاثیری در حل موضوع نخواهد داشت.

مسئله از آنجا نشات گرفته برخی مقامات استان که در موضع نقد دولت قرار دارند حدود 10 روز قبل با طرح موضوع اعتراض به قطعی آب و برق و گرد و غبار اقدام به دامن زدن اعتراضات می کنند و این در حالی است که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری اینگونه مباحث چیزی جز کوچک جلوه دستاوردهای دولت در حوزه خدمات عمومی نیست.

قدر  مسلم آنکه خوزستان با دارا بودن بیشترین ذخایر نفتی کشور که تامین کننده بخش اعظم بودجه است از اهمیت بسزایی برخوردار است و توجه به توسعه و رسیدگی به مشکلات آن از اهم وظایف دولت هاست ، اما در شرایط کنونی دامن زدن به موضوعی که سالهاست استان خوزستان با آن درگیر است چیزی جز شانتاژ جریانی خاص علیه دولت نمی تواند، باشد زیرا تحریک احساسات مردم در شرایطی که ریشه وقوع گرد و غبار پدیده ای غیر از عملکرد دولت یازدهم است، دال بر این مدعاست. چرا که این استان سالهاست که با این معضل مواجه است و آنچه اخیرا رخ داده بخشی سرمنشا داخلی و برخی نیز مربوط به شرایط جوی و البته کشور همسایه است.

در این ارتباط رزمی مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان درباره طرح اعتراض علیه مدیر سازمان و آب وبرق استان به ایلنا می گوید: این شخص هیچ ارتباطی به موضوع قطعی آب و برق ندارد و فعالیت ایشان در حوزه آب منطقه ای و آبرسانی کشاورزی و سدهاست.

لذا نقد و اعتراض به مدیری که حیطه وظایفش غیر از آن چیزی است که مورد اعتراض واقع شده، بیانگر آن است که برخی قصد آشوب در بدنه مدیریتی استانی دارد که بعد از پایتخت مهمترین قطب اقتصادی کشور است و با برانگیختن احساسات قومیتی مردم می تواند این جریان را به هدف شان نزدیک کند. 

آنگونه که از شواهد نشان می دهد حدود 60 درصد مدیران پست های کلیدی و میانی استان بقایای زمان احمدی نژاد هستند که با قصد تخریب دولت از هیچ اقدامی فروگذار نکرده کما اینکه در خلا پیش آمده اخیر با اهداف اتنخاباتی سعی در تحت تاثیر قرار دادن مردم دارند لذا در این شرایط هوشیاری مسئولین امر را برای مقابله با این دست سنگ اندازی ها می طلبد.

 

کد N1638009

وبگردی