آفتاب

یک استاد دانشگاه : در نوسازی بافت های فرسوده تاریخی باید بازنگری شود

یک استاد دانشگاه : در نوسازی بافت های فرسوده تاریخی باید بازنگری شود

بجنورد- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: برخی مواقع مشاهده می شود در نوسازی بافت فرسوده رفتارها با بافت های با ارزش تاریخی و بناهایی که شاید ارزش نگهداری ندارند، یکسان است که این نگاه ها باید بازنگری شود.

حسین حاتمی نژاد در حاشیه چهارمین کنگره تاریخ، معماری و شهرسازی ایران در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته حفظ و توجه به بناهای باارزش و تاریخی مورد توجه راه و شهرسازی بوده اما، برگزاری نشست های مشترک در این باره کم و ناچیز است.
وی از نگاه های بلدوزری به بافت های تاریخی انتقاد کرد و گفت: مداخله در بافت های تاریخی باید عاقلانه باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران بدون توضیح بیشتر در باره نگاه بلدوزری به بافت های تاریخی اظهار کرد: با نگاه اقتصادی بافت تاریخی را تخریب می کنند و جای آن ساختمان های بلند می سازند.
وی در ادامه به مشکلات شهری تهران اشاره و تصریح کرد: امروز این شهر به دوره تباهی شهری رسیده است.
حاتمی نژاد اظهار کرد: مشکلات شهری چون آلودگی هوا و آلودگی زیست محیطی روز به روز بیشتر شده و این مشکلات موجب تعطیلی روز افزون مدارس در این شهر می شود.
وی افزود: تهران، شهری فقیر، گرسنه و بیمار شده است به طوری که به اعتقاد برخی، اسکان نایابی به چالش امروز این شهر بدل شده است.
چهارمین کنگره یک روزه تاریخ، معماری و شهرسازی ایران چهارشنبه با حضور شماری از متخصصان امر شهرسازی کشوری و استانی در بجنورد برگزار شد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
کد N1637715

وبگردی