آفتاب
وزیر نیرو اعلام کرد؛

اجرای طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با بسیج مردمی

اجرای طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با بسیج مردمی

وزیر نیرو با بیان اینکه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در گروی بسیج مردمی است، اعلام کرد: بسیج باید در ایفای ماموریت‌های صنعت مشارکت موثری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، حمید چیت چیان در همایش سراسری فرماندهان بسیج صنعت آب و برق با اشاره به اهمیت بسیج و حضور یکپارچه مردم در صحنه های مختلف اجتماعی، گفت: تاریخ نشان داده که هر جا ما شاهد حضور یکپارچه مردم بودیم، آنجا موفقیت های بزرگی حاصل شده است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه  راز نهفته در کلام امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج در اوایل انقلاب نیز در همین امر نهفته است، تصریح کرد: نگاهی به رویدادهای دفاع مقدس نشان می‌دهد تا زمانی که ما شاهد حضور یکپارچه مردم در جبهه‌ها نبودیم، دشمن گام به گام جلوتر می آمد اما با ورود مردم به صحنه های نبرد، دشمن چاره ای جز فرار از جبهه ها نداشت.

این عضو کابینه دولت، تأکید کرد: اگر در بحث تعادل بخشی به آب‌های زیرزمینی و مدیریت بهینه مصرف نیز این گونه بتوان مردم را وارد کرد مسلماً نتایج خوبی برای حفظ منابع آبی کشور در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اصلی ترین رکن بسیج، آمادگی برای مقابله با دشمن و حضور آن در «همه جا، همه زمان و همه حال» است. نباید از نظر دور داشت که استراتژی دشمنان، استفاده از غفلت و عدم هشیاری بسیج در صحنه های مختلف است.

این مقام مسئول اضافه کرد: فراموش نکنیم که بیداری همیشگی مردم، وحشت دشمن را در پی دارد و این خاصیت بسیج است که با آگاهی و آموزش اعتقادات درست به بسیجیان همیشه آن ها را بیدار نگه دارد.

به گفته وی اقتدار بسیج نباید تنها در حوزه‌های نظامی خلاصه شود بلکه باید در تمام حوزه ها شاهد اقتدار بسیج باشیم. به طور مثال اگر صنعت کارآمد باشد، کارآمدی در بخش های دیگر از جمله نظامی، سیاسی و... را در پی خواهد داشت.

چیت چیان یادآور شد: بسیج متعلق به همه است و هر اندازه بسیج بتواند از اقشار مختلف مردم نیرو جذب بکند بهتر خواهد توانست رسالت خود را ایفا کند.

وزیر نیرو در پایان با اعلام اینکه صنعت آب و برق تعطیل بردار نیست، خاطرنشان کرد: بسیج باید در ایفای ماموریت‌های این صنعت مشارکت موثری داشته باشد.  

کد N1637667

وبگردی