آفتاب
معاون وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی :

تعاونی های مرزنشین بهترین الگو برای تقویت اقتصاد مردم مرزنشین هستند

تعاونی های مرزنشین بهترین الگو برای تقویت اقتصاد مردم مرزنشین هستند

بندرعباس - ایرنا- معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی های مرزنشین بهترین الگو برای تقویت اقتصاد و بهبود معیشت مردم ضعیف مرزنشین بوده که می توانند موجب ایجاد تحول در این مناطق شوند.

به گزارش ایرنا سید حمید کلانتری چهارشنبه در نشست با مدیران اتحادیه ها و هیات رئیسه اتاق تعاون هرمزگان اظهار داشت: این تعاونی ها با ایجاد تعامل با مسئولان ؛ کارهای بزرگی برای اعضا خود انجام دهند.
وی ادامه داد: تعاونی ها در مواقع بحرانی قادر به بهره گیری از توان و منابع مالی اعضا جهت عبور از شرایط یاد شده بوده و از تعاونی ها پذیرفته نیست اعلام کنند به دلیل مشکلات مالی به واسطه گران رو آورده اند.
وی بیان کرد: بخش تعاون باید توسط خود تعاونی ها تقویت شده و از وابستگی به دولت بپرهیزند و دولت تنها حمایت های کلان را انجام دهد.
معاون وزیر تعاون خاطر نشان کرد : تعاونی های هرمزگان باید به مانند تعاونی های سیستان و بلوچستان و بوشهر با دفاع از حقوق خود و تعامل با مسئولان مشکلات صادرات سوخت را برطرف کرده و بدین ترتیب درآمدهای خوبی را نصیب اعضاء کنند.
وی اشاره کرد: مرکز داوری تعاون که در استان ایجاد شده می تواند با شناختی که از مسائل حقوقی و مشکل های تعاونی ها دارد با دفاع از حق زمینه اعتماد بیش از پیش تعاونی ها را فراهم سازد.
کلانتری ابراز داشت: البته زمزمه هایی مبنی بر سوء استفاده در برخی مناطق شنیده می شود که باید از آنها پیشگیری شود تا کسی با رابطه و یا سایر ابزار ها ؛حقوق دیگران را ضایع نکند.
معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: هرمزگان دارای ظرفیت های اقتصادی فراوانی بوده که تعاونی ها باید در همه آنها حضور فعالی داشته باشند.
کلانتری اضافه کرد: جزیره قشم را می توان جزیره تعاونی نامید و وزارت تعاون آمادگی دارد برای بهره مندی مردم بومی از مزایای منطقه آزاد قشم با سازمان منطقه آزاد تفاهم نامه همکاری امضا کند.
استان هرمزگان دارای 53 تعاونی مرزنشینی بوده که ازاین تعداد 27 تعاونی فعال و26تعاونی غیر فعال است.
3219 /6048/1484
خبرنگار : عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1636996

وبگردی