آفتاب

پیام عبدالله دوم و میشل عون برای مذاکرات آستانه

پیام عبدالله دوم و میشل عون برای مذاکرات آستانه

ایسنا نوشت: پادشاه اردن و رئیس‌جمهور لبنان از جامعه جهانی خواستند در نشست آستانه با هدف تثبیت آتش‌بس در سوریه تلاش کنند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در سفرش به اردن با ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور در امان دیدار و با وی درباره تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه و پیامدهای آن برای دو کشور، مساله فلسطین و جنگ علیه تروریسم بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در اظهاراتشان بر لزوم حساب باز کردن روی تلاش‌های بین المللی اخیر در آستانه برای تثبیت آتش‌بس جهت فراهم آوردن مقدمات حل سیاسی بحران سوریه تأکید کردند.

میشل عون و عبدالله دوم بر اهمیت افزایش تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای جنگ با تروریسم در راستای یک استراتژی فراگیر تأکید کردند.

دو طرف درباره تقویت همکاری امنیتی، دفاع مدنی و راه‌های تقویت توانایی‌های ارتش لبنان بحث و گفتگو کردند. پادشاه اردن بر حمایت این کشور از ثبات لبنان تأکید کرد.

میشل عون و عبدالله دوم با برگزاری نشست کمیته عالی مشترک اردن و لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن برای ایجاد طرحی جهت تقویت همکاری دوجانبه و رسیدن به توافق تجارت آزاد میان دو کشور توافق کردند.

دو طرف بر لزوم وحدت اعراب و همکاری مشترک برای عبور از تمامی چالش‌ها و لزوم هماهنگی مواضع خود در قبال مسائل جهان عرب تأکید کردند.

رئیس‌جمهور لبنان نیز نقش اردن در "تحقق امنیت و ثبات در منطقه و جنگ علیه تروریسم" را ستود.

وی گفت: جامعه جهانی باید برای حل بحران آوارگان در لبنان و اردن به این دو کشور کمک کرده و خدمات انسانی را به آن‌ها ارائه دهد.

52310

کد N1636751

وبگردی