آفتاب

تاکید وزیر علوم بر افزایش سه درصدی سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی

تاکید وزیر علوم بر افزایش سه درصدی سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی

بندرعباس - ایرنا - وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: براساس برنامه ششم توسعه سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی باید به سه درصد برسد.

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی روز سه شنبه در آئین بهره برداری از مرکز تخصصی آپا دانشگاه هرمزگان در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای همین منظور بودجه سال آینده بخش آموزش، تحقیقات و فناوری با توجه به شرایط و امکانات موجود کشور رشد خوبی داشته است.
وی ادامه داد: اعتبارهای خاصی برای تامین تجهیزات علمی و آزمایشگاهی برای سال آینده دیده شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ساختمان پارک علم و فناوری استان هرمزگان نیز یادآورشد: برای راه اندازی پارک علم و فناوری استان اقدام هایی شده و دانشگاه هرمزگان و استانداری هم کمک کرده اند.
فرهادی تصریح کرد: کمبود اعتباری وجود دارد که در سال جاری و آینده کمک می شود تا پارک علم و فناوری هرمزگان تکمیل و این پارک در ساختمان خود مستقر شود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که براساس برنامه وزارت راه و شهرسازی 5 هکتار زمین برای تاسیس پارک علم و فناوری هرمزگان اختصاص می یابد، یادآور شد: پارک های علم و فناوری حداقل به 20 هکتار زمین نیاز دارند که این موضوع را پیگیری می کنیم تا مشکل ریشه ای حل شود.
وی اضافه کرد: برای رفع مشکل زمین پارک علم و فناوری هرمزگان و سایر نقاط کشور با وزارت راه و شهرسازی مذاکره و مکاتبه صورت گرفته و درحال پیگیری است.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری یادآور شد: مرکز تخصصی آپا و داده های توسعه اینترنت دانشگاه هرمزگان که در راستای ماموریت رفع نیازهای استان فعالیت می کند امروز ارتقاء یافت و البته نیازهایی نیز دارد.
فرهادی ادامه داد: طرح های احداث دانشکده های مختلف دانشگاه هرمزگان پیشرفت های خوبی از 65 درصد تا 95 درصد داشته اند که برای تکمیل آنها کمک می شود.
3219/6048 خبرنگار: عزت الله معمارباشی* انتشار دهنده:علی شریفی
کد N1636223

وبگردی