آفتاب

انتقاد سالاری از تخصیص ناعادلانه بودجه مساجد و حسینیه های تهران

انتقاد سالاری از تخصیص ناعادلانه بودجه مساجد و حسینیه های تهران

محمد سالاری از تخصیص نامتوازن و ناعادلانه بودجه مساجد، حسینه ها و حوزه های علمیه شهر تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران، سازمان ها و شرکت های تابعه در حوزه هزینه ای گفت: ما در سال ۹۵ برای ماموریت های فرهنگی و اجتماعی ۱۴۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب کردیم و در لایحه بودجه ۹۶ نیز شهرداری تهران ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه پیشنهاد داده است.

وی ادامه داد: اما علی رغم تخصیص بودجه های قابل توجه به ماموریت های حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد هستیم که رقم اندکی از این  مبالغ  برای مقاوم سازی، ایمنی، توسعه و تجهیز مساجد هزینه می شود، این در صورتی است که قسمت عمده بودجه فرهنگی و اجتماعی در محل ها و کدپروژه هایی غیر از مساجد و حسینه ها که محل رجوع مردم در مناسبت های مختلف و اقامه نماز است هزینه می شود.

سالاری با اشاره به بودجه اندک تخصیص یافته به مساجد، حسینه ها و حوزه های علمیه شهر تهران افزود: متاسفانه شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از همین بودجه اندک در مساجد و حوزه های علمیه خاص هزینه می شود، در حالی که ما در شهر تهران صدها مسجد ، حسینه و حوزه علمیه داریم که سال های زیادی از تاسیس آن ها می گذرد و در حال ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم هستند اما از ایمنی لازم و حداقل امکانات ضروری محرومند.

این عضو شورای شهر تهران در اعتراض به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و شهرداری تهران بیان کرد: چرا ما شاهد عدم پاسخگویی به ائمه جماعات مساجد و هیات امناء حسینیه ها که جهت دریافت کمک مراجعه می کنند هستیم در حالیکه کمک های چند صد میلیونی و یا میلیاردی به برخی مساجد،حسینه ها و حوزه های علمیه می شود.

وی در پایان تاکید کرد: شورای شهر وظیفه دارد نسبت به تدوین شاخص هایی جهت توزیع عادلانه بودجه های مساجد و حسینه های شهر تهران اقدام کند.

کد N1636094

وبگردی