آفتاب

برگزاری 45 میلیون نفر ساعت دوره ضمن خدمت در سال جاری

برگزاری 45 میلیون نفر ساعت دوره ضمن خدمت در سال جاری

رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از برگزاری و اجرای 45 میلیون نفر ساعت دوره ضمن خدمت در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، اسفندیار چهاربند در دومین روز از همایش معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش وپرورش سراسرکشور که در باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، اظهارکرد: بیشتر آموزش ضمن خدمتی که در سال تحصیلی جاری برگزار شد، مربوط به معلمان پایه های ششم و دهم تحصیلی است.

رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان این که 15 درصد دوره های آموزش ضمن خدمت نیز برای سایرکارکنان برگزار شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال آینده نیز60 میلیون نفرساعت، ‌آموزش ضمن خدمت برگزار شود.

وی با تاکید بر این که، برای ارتقای کیفیت دوره های ضمن خدمت، کارگروهی متشکل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی، دانشگاه فرهنگیان ومرکز برنامه ریزی نیروی انسانی ایجاد شده است، افزود: تلاش می کنیم، آموزش های ضمن خدمت مجازی  را با رویکرد کمیت و کیفیت افزایش دهیم.

چهاربند تمرکز بودجه ای را یکی از چالش ها دانست و خاطرنشان کرد: کمبود منابع مالی و متمرکزبودنش باعث می شود شرایط ویژه استان ها چنانکه باید و شاید مورد توجه واقع نمی شود چراکه هزینه تحصیل دانش آموز در یک استان با استان دیگر متفاوت است.

چهاربند بر ضرورت تغییر نگرش ها در زمینه حق التدریس تاکید واظهارکرد: درحالی که یک استان به حق التدریس نیازداریم در همان استان با کسری ساعت موظفی نیز مواجه هستیم.

وی با بیان این که اعتبارات براساس مکانیزم نیروی انسانی توزیع می شود، افزود: 98.5 درصد بودجه آموزش وپرورش در حوزه نیروی انسانی هزینه می شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از سال آینده بودجه ها استانی و برنامه ریزی نیروی انسانی درسه سطح ستاد، استان و منطقه انجام خواهد شد.

چهاربند تصریح کرد: نقل وانتقالات خارج از برنامه ریزی های صورت گرفته موجب مشکلاتی در استان ها می شود و کار سازمان دهی نیروی انسانی را با چالش رو به رو می کند.

 

کد N1635101

وبگردی