آفتاب

23 میلیون ایرانی کاربر بازی های رایانه ای هستند

23 میلیون ایرانی کاربر بازی های رایانه ای هستند

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای کشور گفت: هم اینک 23 میلیون ایرانی کاربر بازی های رایانه ای هستند که از این تعداد نزدیک به 80 درصد معادل 18 میلیون نفر از قشر جوان و نوجوان هستند.

خسرو کردمیهن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار کرد: این تعداد کاربر رقم قابل توجهی است و ضرورت اهتمام مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی برای مقابله با آسیب های این حوزه را دو چندان می کند.
وی افزود: به علت عدم عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون کپی رایت، انواع بازی های غیر مجاز رایانه ای به صورت کپی در کشور توزیع می شود که آسیب جدی به کاربران وارد می کند.
رئیس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای کشور ادامه داد: بازی های غیر مجاز رایانه ای مصداق جدی جنگ نرم است که به عنوان یک رسانه بسیاری از اهداف و ترفندهای جنگ نرم دشمنان را بین مردم ما بویژه نسل جوان و نوجوان رواج می دهد.
کردمیهن تاکید کرد: این ستاد به منظور پیشگیری و مبارزه با بازی های رایانه ای غیر مجاز در 2 حوزه فعالیت دارد که نخستین آن مقابله و جمع آوری عرضه کنندگان بازی های رایانه ای غیر مجاز با مشارکت نیروی انتظامی است.
وی اقدام دیگر این ستاد را به عنوان مهمترین کار فعالیت های فرهنگی اعلام کرد و گفت: در این زمینه اقدام های خوبی با همکاری آموزش و پرورش انجام گرفته و به صورت مستقیم موارد ناشی از آسیب های غیر مجاز از طریق اولیای مدارس به دانش آموزان آموزش داده می شود.
کردمیهن برپایی نمایشگاه های بازی های رایانه ای مجاز را از دیگر فعالیت های فرهنگی این ستاد برای پیشگیری از روی آوردن کاربران به بازی های غیر مجاز اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه ها زمینه حضور جوانان و نوجوانان در کنار خانواده های شان فراهم است که ضمن آگاهی آنها نسبت به آسیب های بازی های رایانه ای غیر مجاز، اطلاع رسانی لازم نیز به بازدیدکنندگان انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه ها در بیشتر استان های کشور تاکنون برگزار شده است، یادآور شد: برپایی نمایشگاه های بازی های رایانه ای مجاز به صورت گسترده تر سال آینده در دستور کار این ستاد قرار دارد.
دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای استان ایلام روز دوشنبه در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام گشایش یافت.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
کد N1635036

وبگردی