آفتاب
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رویکرد وزارت ارشاد در دوره جدید عقلانیت و انسجام فرهنگی است

رویکرد وزارت ارشاد در دوره جدید عقلانیت و انسجام فرهنگی است

قم - ایرنا - معاون پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عقلانیت و انسجام فرهنگی را در دوره جدید دنبال می کنیم و معتقدیم که اگر جامعه بخواهد به سمت تعالی، توسعه و فرهنگ والای اسلامی حرکت کند، انسجام در حوه هنر و فرهنگ لازم است.

به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: رویکرد وزارت ارشاد در دوره جدید اعتدال در حوزه فرهنگ است و این وزارتخانه قصد ورود به مناقشه ها را ندارد.
وی ادامه داد: بنا داریم در حریم دین مبین اسلام، مذهب تشیع و حوزه ای که ولایت و امامت امروز تعیین می کند، حرکت کنیم.
حسینی با تاکید بر این که رویکردمان در کشور و به ویژه شهر مقدس قم تبعیت از مرجعیت عالم شیعه است، تصریح کرد: معتقدیم که خط قرمزهایی در حوزه فرهنگ وجود دارد و بنا نداریم از این خط قرمزها عبور کنیم و ما چون قطاری بر ریلی حرکت می کنیم که خروج از ریل ما را به بیراهه می کشاند.
وی با اشاره به این که سعی می کنیم آنچنان که در توانمان است در این خطوط پیش رویم، اضافه کرد: ممکن است جایی اشتباهی نیز رخ دهد که به عمد نیست؛ چنان که بر اساس قرآن که انسان را به تقوا توصیه می کند، انسان ها معصوم نیستند و دچار خسران خواهند شد.
وی با بیان این که مبنای نخست ما شرع و قانون است، تصریح کرد: خارج از این مبنا عمل نمی کنیم ولی بدانیم که جامعه ما همچنان که در شهادت حضرت زهرا(س) نیاز به ذکر مصیبت حضرت دارد، حتما در ولادت هم نیاز به شادی دارد.
وی با اشاره به این که جامعه به نشاط کنترل شده نیاز دارد، گفت: کسی نباید مانع نشاط کنترل شده شود و این امر باید در چارچوب شرع مقدس اسلام و با رعایت حدودها انجام شود.
حسینی با بیان این که اسلام فقط دین گریه نیست، اضافه کرد: البته رعایت شرایطی که در آن قرار داریم بسیار مهم است و نباید از جامعه سلب نشاط شود.
وی با بیان این که رسالت وزارت ارشاد توسعه فرهنگ و داشته های تاریخی مردم ایران زمین است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو سه وزارتخانه ای است که امام راحل در وصیت نامه خود نام می برد و این نشان دهنده رسالت بزرگ و حساس این وزارتخانه در داخل و خارج از کشور است.
وی افزود: افرادی که در مسیر تولید علم و فرهنگ از حوزه علمیه و دانشگاه بیرون می آیند، منسجم شوند که جامعه ما بتواند به سمت جلو حرکت کند؛ این 2 گروه می توانند بال یک پرنده باشند و مسیری که لازم است و باید اتفاق بیفتد، پیش ببرند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که ما در دهه چهارم انقلاب قرار داریم، گفت: کارهای زیادی باید انجام می دادیم که انجام ندادیم و باید تلاش کنیم که این حکومت و نظام با همه ابعادش به دست صاحب اصلی حضرت حجت(عج) سپرده شود.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی، نظام مقدس و اسلام برای ما همانند هوا می ماند که اگر به ما نرسد حتما خفه خواهیم شد؛ کسی حق ندارد از پای بنشید و تلاش نکند.
وی افزود: آن هایی که رفتند و خونشان را به درخت اسلام و تشیع هدیه کردند از ما طلبکار هستند، چشمشان به دست و زبان ماست، کسی حق ندارد بایستد و تلاش نکند.
وی به تعطیلی روز شهادت امام حسن عسکری(ع) اشاره و بیان کرد: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم و دیدار با علما، آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید درخواست تعطیلی روز شهادت امام حسن عسکری(ع) را داشت.
حسینی افزود: با پیگیری وزیر این خواسته مصوب شده که برگ ذرینی در پرونده این دوره از وزارت ارشاد اسلامی است.
وی گفت: فرهنگ مانند خشتی است که در طول زمان روی هم گذاشته می شود، امروز تحویل ما داده می شود و فردا هم توسط ما تحویل دیگران داده خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم رسالت خود را در این شهر مقدس به خوبی انجام دهد.
آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حضور محمد مهدی احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم و ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.
در این آیین، از زحمات حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل سابق و وحید فرجی سرپرست سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تقدیر و سید موسی حسینی کاشانی به عنوان مدیر جدید این اداره کل معارفه شد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1634877

وبگردی