آفتاب

حجم مرسولات پستی کردستان

حجم مرسولات پستی کردستان

مدیرکل پست کردستان گفت: امسال تاکنون یک‌‌میلیون و 342هزار مرسوله پستی در استان جابه‌جا شده و 997 هزار و 287 مرسوله پستی نیز به استان‌های ...

دنیای اقتصاد – سنندج:مدیرکل پست کردستان گفت: امسال تاکنون یک‌‌میلیون و 342هزار مرسوله پستی در استان جابه‌جا شده و 997 هزار و 287 مرسوله پستی نیز به استان‌های دیگر ارسال شده است.فریبا مرادی در نشست خبری اظهار کرد: متاسفانه مردم شناخت کاملی از وظایف و مسوولیت‌های شرکت پست ندارند و وظایف این شرکت را در حد جابه‌جایی نامه می‌دانند.وی با بیان اینکه شرکت پست از هیچ دستگاه و سازمانی کمتر نیست و در کنار سایر دستگاه‌ها در مسیر توسعه استان گام برمی‌دارد، افزود: این انتظار را از رسانه‌ها داریم که برای معرفی بیشتر شرکت پست و وظایف و خدمات آن به مردم همت کنند.وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات پست انجام خدمات نیابتی دستگاه‌ها و اداره‌های مختلف است که این موضوع موجب کاهش میزان ترافیک حضور مردم در اداره‌ها می‌شود. مدیرکل پست کردستان اظهار کرد: ثبت‌احوال، ثبت اسناد و غیره از دستگاه‌هایی هستند که شرکت پست استان با آنها تفاهم‌نامه بسته و به نیابت از آنها به مردم خدمت‌رسانی کرده است.وی با بیان اینکه هیچ شرکتی در بحث توزیع نمی‌تواند با شرکت پست رقابت کند، گفت: خرید الکترونیک و تجارت الکترونیک از دیگر خدماتی است که در پست استان با جدیت دنبال می‌شود.

به گفته وی، پست استان اکنون 223 نفر پرسنل دارد که 10 درصد آن زن و 90 درصد را مردان تشکیل می‌دهند و 50 درصد این نیروها تحصیلکرده و دانشگاهی هستند. مرادی با بیان اینکه 1700 نقطه پستی در استان وجود دارد، افزود: مردم از طریق این نقاط پستی در سراسر استان با ما ارتباط دارند. وی از اجرای دو طرح در بحث اقتصاد مقاومتی در شرکت پست خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها اجرای سامانه یکپارچه‌سازی نشانی ایرانیان با عنوان سیماک است. به گفته مدیرکل پست کردستان، سامانه مدیریت یکپارچه‌سازی املاک کشور از دیگر سامانه‌هایی است که کردستان از استان‌های اول در اجرای این سامانه است.مرادی اظهار کرد: براساس این سامانه تمام استعلام‌ها باید از طریق پست انجام شود که این اقدام موجب می‌شود موضوع‌هایی همچون زمین‌خواری و دلالی کاملا حذف خواهد شد.وی با بیان اینکه هر برنامه‌ای که قرار است در پست کشور اجرا شود، لازم است اولین استان مجری آن باشیم، گفت: اجرای این طرح‌ها در کیفیت بالا، مهم‌ترین اولویت کار بنده از زمان در دست گرفتن این پست در طول دو ماه گذشته بوده است. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در کل یک‌میلیون و 342 هزار مرسوله پستی در استان جابه‌جا شده است و 997 هزار و 287 مرسوله پستی نیز به استان‌های دیگر جابه‌جا شده است.

به گفته مدیرکل پست کردستان، 14 هزار کارت سوخت، 12 هزار کارت خودرو، 11 هزار و 200سند مالکیت و 9500 کارت پایان خدمت از سوی پست استان در 10 ماهه امسال جابه‌جا شده است.مرادی به مقایسه عملکرد 2 ماه گذشته اداره کل پست استان نسبت به مدت زمان مشابه سال 94اشاره و اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم در پست بحث ترافیک است که در دی 94 ترافیک صادره مرسوله‌های پستی استان 98 هزار و در مدت زمان مشابه سال 95 بیش از 147 هزار یعنی با رشد 50 درصدی بوده است.وی تصریح کرد: از نظر ریالی نیز از دی 95 تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه رشد 52 درصدی داشته‌ایم.

وی درآمد دی و بهمن امسال در زمینه مرسوله‌های پستی را 7 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 5 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است. مدیرکل پست کردستان از راه‌اندازی سامانه 193 در استان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه قرار بود که در دهه فجر امسال افتتاح شود، اما بنا به دلایلی کمی به عقب افتاده است.به گفته مرادی، با راه‌اندازی این سامانه خانواده‌ها می‌توانند مایحتاج روزانه خود را بدون نیاز به خارج شدن از منزل و رفتن به فروشگاه با تماس با این شماره سفارش و درب منزل تحویل بگیرند.وی با بیان اینکه ظرفیت پست استان بسیار بالا است، اظهار امیدواری کرد: با اطلاع‌رسانی مناسب از سوی رسانه‌ها بتوانیم از این ظرفیت به‌منظور ارائه خدمات به مردم و تقویت ارتباط بیشتر با دستگاه‌ها و اداره‌ها و انجام بخشی از وظایف آنها به صورت نیابتی استفاده کنیم.

کد N1634312

وبگردی