آفتاب

اشتان‌مایر بیشترین بخت برای ریاست‌جمهوری آلمان را دارد

اشتان‌مایر بیشترین بخت برای ریاست‌جمهوری آلمان را دارد

پارلمان آلمان قرار است رئیس‌جمهوری جدیدی برای این کشور برگزیند و به نظر می‌رسد وزیر خارجه سابق از بیشترین بخت برخوردار است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مجمع پارلمانی آلمان قرار است امروز –یکشنبه – رئیس‌جمهوری‌ جدیدی برای این کشور برگزیند و گفته شده که «فرانک والتر اشتان‌مایر» وزیر خارجه سابق بیشترین بخت پیروزی در این انتخابات را دارد.

سمت ریاست‌جمهوری آلمان بیشتر جنبه تشریفاتی دارد؛ زیرا اختیارات سیاسی و قدرت در این کشور عمدتا در دست صدراعظم و پارلمان است با این حال این سمت اهمیتی نمادین و معنوی دارد. طبق برنامه قرار است اواسط امروز، اشتاین‌مایر که از مسئولان حزب سوسیال دموکرات آلمان است از سوی مجمعی شامل 1260 رای‌دهنده که از اعضای دو پارلمان آلمان هستند، به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.

 

تا ماه گذشته، این مقام سابق وزارت خارجه آلمان از حمایت «آنگلا مرکل» صدر‌اعظم این کشور برخوردار بوده است. ائتلاف مرکل در پارلمان کشور از ۹۲۳ کرسی برخوردار بوده که این موضوع می‌تواند انتخاب وی را محقق کند.

اشتان‌مایر که یک سوسیال دموکرات است، برای مدت‌ها یکی از محبوب‌ترین سیاست‌مداران آلمان بوده است.

وی در زمان مرکل در دو دوره به عنوان وزیر خارجه فعالیت می‌کرد. وی به دلیل اصرار بر حل بحران‌های اوکراین بسیار مورد توجه و احترام قرار گرفته است. وی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به شدت از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور انتقاد کرده است.

کد N1633786

وبگردی