آفتاب
گزارش ویژه مهر؛

ستاره‌ای که در تراکتورسازی می درخشد/ پنالتی، ایرانپوریان و گل

ستاره‌ای که در تراکتورسازی می درخشد/ پنالتی، ایرانپوریان و گل

تبریز - مدافع کناری تراکتورسازی که با زدن گل به ذوب آهن نام خود را به عنوان ارزشمند ترین بازیکن تیمش مطرح کرد، ستاره ای است که در ترکیب تراکتورسازی می درخشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها - محمود نصیرپور: محمد ایرانپوریان با گلی که به تیم ذوب آهن اصفهان زد، خود را در جدول گلزنان لیگ برتر شش گله کرد تا عنوان گلزن ترین مدافع لیگ و همچنین سلطان پنالتی را به خود اختصاص دهد.

ایرانپوریان که در کنار بازی خوب و تاثیرگذار، به اخلاق خوب خود نیز معروف است و به همین دلیل محبوبیتی خاص در بین هواداران تراکتورسازی دارد، علاوه بر شش گلی که برای تیمش به ثمر رسانده است، شش بار نیز زمینه ساز گلهای تراکتورسازان در لیگ برتر امسال شده است.

آمار شش گل زده و شش پاس گل محمد ایرانپوریان در فصل جاری، این مدافع ملی پوش را در ردیف ارزشمند ترین بازیکنان لیگ برتر قرار داده و بر اساس این عملکرد، شماره ۲ تراکتوری ها بهترین بازیکن تیمش نیز در فصل جاری به شمار می آید.

شش پاس گل و ایستادن در رده دوم
ایرانپوریان اگرچه پنج گل از شش گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اما با این آمار گلزن ترین مدافع لیگ است و از طرفی به همراه کاوه رضایی از استقلال، پس از ایمان مبعلی مهندس نفتی ها که هشت پاس گل داده است، با شش پاس گل دومین پاسور برتر فصل جاری لیگ برتر است. این آمار استثنایی در حالی برای ایرانپوریان رقم خورده است که وی در چند بازی اخیر تیمش به دلیل مصدومیت غایب بود و نتوانست در لیگ به میدان برود. 

دو بار گلزنی در جام حذفی
محمد ایرانپوریان همچنین در رقابت های جام حذفی امسال توانسته برای تیمش دو بار گلزنی کند. او ابتدا در بازی مرحله یک سی و دوم برابر شهرداری یاسوج اولین گل تراکتورسازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا در نهایت تیم تبریزی با برتری دو بر صفر راهی مرحله بعد شود. در مرحله یک شانزدهم نیز تراکتورسازان در بازی با ملوان با تنها گل پیروزی بخش ایرانپوریان به پیروزی رسیدند تا تیم قلعه نویی یک گام بلند در جام حذفی بردارد و در نهایت نیز به فینال این مسابقات برسد[span dir='LTR'].

شش گل مهم در لیگ
محمد ایرانپوریان پنج گل از شش گل زده خود در فصل جاری لیگ برتر را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و پنج گل از این شش گل وی در این فصل اول به ثبت رسیده است. جالب اینکه ایرانپوریان در فاصله زمانی بین هفته های سوم تا هفتم لیگ شانزدهم این پنج گل حساس و مهم را برای تراکتوری ها زده است.

بر این اساس مدافع گلزن تراکتورسازی در هفته سوم برابر تیم پیکان، در هفته چهارم دو بار مقابل ماشین سازی، در هفته ششم برابر تیم ذوب آهن و در هفته هفتم مقابل تیم سیاه جامگان گلزنی کرده است که به غیر از گل دوم او به ماشین سازی، بقیه گلهایش از روی نقطه پنالتی بوده است. شماره ۲ تراکتوری ها از بازی هفته هفتم تا به دیروز نتوانسته بود برای تیمش در لیگ برتر گلزنی کند که توانست با گل کردن پنالتی دقیقه هفت خود در بازی با ذوب آهن، خودش را شش گله کند.

مدافعی گلزن تر از مهاجمان

اما این مدافع راست با اخلاق تیم تراکتورسازی در شرایطی یکی از سه گلزن برتر تیمش است که توانسته از مهاجمانی همچون محمد ابراهیمی که فوروارد فیکس تراکتورسازی است بیشتر گل بزند. هم اکنون در جدول گلزنان لیگ سه بازیکن تراکتورسازی در جمع شش گله ها قرار دارند که یکی از آنها ایرانپوریان است.

فرزاد حاتمی و لوسیانو ادینیو دیگر بازیکنان شش گله تراکتورسازی در جدول گلزنان لیگ هستند. ابراهیمی نیز پنجمین گل فصل خود را دیروز به ذوب آهن زد. در جدول گلزنان لیگ ساسان انصاری از فولاد با ۱۲ گل صدرنشین است و مهدی طارمی با ۱۰ گل زده نزدیک ترین تعقیب کننده انصاری است.

مزدی که کی روش به شاگرد قلعه نویی داد
نمایش های خیره کننده و بدون نوسان محمد ایرانپوریان در ترکیب اصلی تیم تراکتورسازی سرانجام پس از مدتها کارلوس کی روش را متقاعد کرد تا این بازیکن را به تیم ملی دعوت کند. ایرانپوریان در اردوی تیم ملی اگرچه با مصدومیت بدموقع رو به رو شد اما توانست در یکی از بازی های تدارکاتی تیم ملی در دبی چهار پاس گل از شش گل تیم را بدهد.

درخشش ایرانپوریان در ترکیب تیم ملی اما همزمان با بدشانسی او شد و این بازیکن در اردوی تیم ملی در امارات از ناحیه زانو آسیب دید تا حتی چند بازی تیم باشگاهی اش را نیز از دست بدهد، با این وجود همچنان امیدوار است تا در لیست کی روش برای اردوهای بعدی تیم ملی حضور داشته باشد و در ردیف مسافران جام جهانی نیز قرار گیرد.

البته مدافع راست تراکتورسازی در مقطعی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تلاش می کند که بازیکنان هم پست او همچون رامین رضاییان و حسین ماهینی در پرسپولیس و وریا غفوری در استقلال جزو آماده ترین بازیکنان لیگ بوده و هستند و ایرانپوریان باید با چنین رقبای سرسختی برای رسیدن به جمع نفرات ملی پوش رقابت کند.

خیال راحت هواداران با سلطان پنالتی
یکی از خصوصیات بارز محمد ایرانپوریان گل کردن پنالتی های تیم تراکتورسازی است و این بازیکن شیرازی که سابقه بازی در تیم های مرصاد و فجر سپاسی شیراز و همچنین شهرداری تبریز را قبل از عضویت در تراکتورسازی در کارنامه دارد، بهترین پنالتی زن چند فصل اخیر لیگ برتر است.

ایرانپوریان در سه سال گذشته هیچ پنالتی را برای تراکتورسازی خراب نکرده و هر موقع پشت توپ ایستاده است، هواداران از گل شدن پنالتی تیمشان مطمئن شده اند و ارزش پنالتی زدن های حرفه ای ایرانپوریان زمانی بیش از پیش بر همگان ثابت شد که در بازی برگشت با ماشین سازی، محمد ابراهیمی با غرور و ناشی گری نتوانست پنالتی تراکتورسازی را به گل تبدیل کند و پیروزی از کف سرخپوشان تبریز پرید.

این بازیکن در فصل جاری پنج بار در لیگ و یک بار در جام حذفی پنالتی تیم تراکتورسازی را تبدیل به گل کرده است و با این اوضاع باید گفت که محمد ایرانپوریان هیاهوی پوچ خیلی از فوتبالیست های لیگ برتر را ندارد اما موفقیت های او سر و صدای زیادی به راه انداخته است.

این بازیکن در روزهایی که بازیکنان تراکتورسازی به دلیل ناراحتی از شکست تیمشان با خبرنگاران صحبت نمی کنند، به احترام مردم و رسانه ها به سئوالات خبرنگاران پاسخ می دهد و این یکی دیگر از ویژگی های بارز شماره ۲ دوست داشتنی تراکتورسازی است.

کد N1633568

وبگردی