آفتاب
نایب رئیس فدراسیون کشتی:

دنبال تعامل بیشتر با فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای هستیم

دنبال تعامل بیشتر با فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای هستیم

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: طی نشست با رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای به دنبال تعامل بیشتر و برگزاری مسابقات مشترک هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بنی تمیم با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه فدراسیون کشتی پیش از این با مجتبی جوهری رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در زمان تصدی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تعاملات خوبی داشت و برخی از مسابقات خود از جمله مسابقات داخلی و بین المللی کشتی را در کرمانشاه برگزار کرد، در مورد طرح برگزاری مشترک مسابقات کشتی پهلوانی و زورخانه ای  با وی جلسه‌ای برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مسابقات کشتی پهلوانی کشور که از سوی فدراسیون کشتی انجام می‌شود، به صورت مشترک با فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای برگزار شود تا از ظرفیت‌های مشترک و موجود میان کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در عرصه های اجتماعی، مدیریتی و فنی بهره برداری مضاعفی صورت گیرد.

بنی تمیم تصریح کرد: هم اکنون با تلاش فدراسیون کشتی، وضعیت کشتی پهلوانی به عنوان کشتی سنتی برتر ایران در اتحادیه جهانی کشتی، پیشرفت خوبی داشته و صاحب یک کمیته مستقل در این اتحادیه شده است. این مساله نشان می دهد برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری سنگین فدراسیون در این رشته روندی رو به جلو داشته و دارد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: البته با تلاش فدراسیون کشتی، فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی نیز تأسیس شد. ضمن اینکه امسال ما اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان را در سطح بسیار مطلوب و با حضور نزدیک به ۴۰ کشور دنیا در کشور بلاروس برگزار کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تعاملی که میان فدراسیون کشتی و فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای وجود دارد و مناسبات خوب بین مسئولان این دو فدراسیون از ظرفیتهای اجتماعی قهرمانان ملی کشتی ایران، برای جلب توجه افکارعمومی به ورزش سنتی کشور و ارتقای میزان حضور جوانان در زورخانه های کشور نهایت استفاده را ببریم.

کد N1633346

وبگردی