آفتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مصرف زیرزمینی موسیقی نداریم/ جشنواره فیلم فجر در تراز انقلاب بود

مصرف زیرزمینی موسیقی نداریم/ جشنواره فیلم فجر در تراز انقلاب بود

نوشهر - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اجرای کنسرت موسیقی در کشور گفت: مصرف زیرزمینی موسیفی در کشور به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری عصر شنبه در حاشیه نشست با مسئولان مازندران درباره کنسرت گفت: موسیقی بخشی از فرهنگ و هنرتمدن سرزمین است و همیشه بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخشی از مصرف فرهنگی ایران از گذشته تاکنون موسیقی بوده است تصریح کرد: موسیقی دارای مرز است و مرز آن در ایران، شرع و قانون و مقصود از شرع، فتوای مقام معظم رهبری است و وزارت ارشاد خود را مکلف می داند در چارچوب گفتمان مقام معظم رهبری حرکت کند.

صالحی امیری عنوان کرد: بیش از ۵۳ درصد مصرف موسیقی مربوط به صدا و سیما، ۲۵ درصد موسسات مجاز، ۲۱ درصد دانلو از سوی جوانان در شبکه های مجازی و کمتر از یک درصد موسیقی در ایران بصورت اجرای زنده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد بیش از یکصد ماموریت را انجام می دهد گفت: حاشیه سازی درباره موسیقی یک بحث سیاسی و انحرافی است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت قانون و شرع در آموزش های عام مهم است و عمل باید در چارچوب شرع و قانون باشد تصریح کرد: از هرگونه ولنگاری باید پرهیز کنیم.

صالحی امیری با عنوان اینکه در سه ماه گذشته هیچ مشکلی در هیچ جای کشور نداشتیم یادآور شد: زمین فرهنگ و ارشاد اسلامی زمین بازی سیاسی نمی شود و اقتدار این وزارتخانه حفظ می شود و ما معتقدیم باید با ثبات و آرامش کار شود.

وی عنوان کرد: در گذشته ۷۰ درصد مصرف موسیقی به دلیل سختگیری زیرزمینی شده بود ولی امروز مصرف موسیقی زیرزمینی نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما به نشاط و امید نیاز داریم گفت:همه اقدامات فرهنگی باید در قالب شرع و قانون باشد.

صالحی امیری در بخشی از سخنانش به جشنواره بین المللی فیلم فجر اشاره و اضافه کرد: امسال جشنواره فیلم و فجر در شان و تراز انقلاب اسلامی برگزار شد.

کد N1632937

وبگردی