آفتاب
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات/

دومین مرکز فضایی کشور در قشم افتتاح شد

دومین مرکز فضایی کشور در قشم افتتاح شد

قشم - ایرنا - دومین مرکز فضایی کشور در جزیره قشم روز پنجشنبه طی آیینی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، دومین مرکز فضایی کشور در جزیره قشم جهت سرعت بخشی به فعالیت های مرتبط با حوزه فضایی و مخابراتی با صرف هزینه 100 میلیارد ریال طی آیینی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و سایر مسوولان این شهرستان به بهره برداری رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح این پروژه عنوان کرد: با توجه به اهمیت فعالیت های فضایی برای این وزارتخانه امکانات و تجهیزات مرکز اسدآباد و بومهن تهران نیز برای بهره برداری مرکز قشم در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.
محمود واعظی بیان کرد: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در بخش هوا و فضا و بومی کردن فناوری های مرتبط و تسلط دانشمندان و پژوهشگران به موضوع و تاکیدات رییس جمهوری در این زمینه اقدام های مهم و موثری صورت گرفته است.
وی بیان کرد: با بازگشت سازمان فضایی ایران به بدنه وزارت ارتباطات ابتدا برای ایجاد آرامش و سپس توسعه فعالیت ها از جمله حمایت از توسعه فناوری های مرتبط بومی در دانشگاه هاو به ویژه پژوهشکده فضایی اقدام شد.
وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات اضافه کرد: ماهواره سنجش بومی تا پنج سال آینده ساخته و پرتاب خواهد شد و همچنین طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی بومی تا 10 سال آینده هدفگذاری شده است.
او همچنین تشریح کرد: قرارداد ماهواره سنجش ملی بسته شده و به زودی نیز قرارداد مرتبط با ساخت ماهواره مخابراتی ملی نیز منعقد خواهد شد.
در ادامه این آیین تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان فضایی ایران و منطقه آزاد قشم در حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمیدرضا مومنی مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد به امضا رسید.
8123/6048/ 6075
خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده**انتشار دهنده : زهرا هجینی نژاد
کد N1630967

وبگردی