آفتاب

سه پروژه ریلی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد

سه پروژه ریلی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد

ایلنا: مدیرکل راه آهن کرمان گفت: سه پروژه ریلی در استان کرمان افتتاح شد که مجموع اعتبار این سه پروژه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، سیدرضا سادات حسینی، روز ۲۰ بهمن ماه در مراسم افتتاح پروژه‌های ریلی اداره کل راه آهن کرمان اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها احداث خطوط فرعی برای جذب بار به طول ۵۷ کیلومتر است که با اعتبار ۷۴ میلیارد تومانی و مشارکت بخش خصوصی صورت گرفت.

وی افزود: با بهره برداری از کارخانه تعمیرات واگن‌های مسافری شرکت جوپار، افزایش ظرفیت قطارهای مسافری را خواهیم داشت.

سادات حسینی تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه و با وجود واگن سازی زرند، چرخه تعمیرات واگن در اداره کل راه آهن کرمان تکمیل شد و امیدواریم سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: امروز همچنین به‌سازی خطوط فرسوده بافق – کرمان آغاز شد و توسط پیمانکار، حدود ۶۰ کیلومتر از این خط بازسازی خواهد شد.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به احداث ۵۷ کیلومتر خطوط فرعی برای جذب بار، اظهار کرد: این خطوط برای کارخانجات فولاد زرند ایرانیان با ۱۱ کیلومتر، معدن جلال آباد با ۲۷ کیلومتر و فولاد بوتیا است.

وی افزود: در توسعه شبکه ریلی با مشارکت بخش خصوصی، دو پروژه احداث خط ریلی کرمان – سیرجان و ۵۷ کیلومتر خطوط فرعی را داشتیم که در کل کشور جزو نخستین پروژه ها با همکاری بخش خصوصی است.

سادات حسینی با اشاره به اینکه جمع اعتبار این سه پروژه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: کرمان از استانهای پایلوت اقتصاد مقاومتی است و یکی از پروژه های ریلی در این حوزه، افتتاح کارخانه تعمیرات واگن هاست که زودتر از زمان بندی بهره برداری رسیده است.

 

کد N1630917

وبگردی