آفتاب

معاون رئیس جمهوری: نهضت علمی کارآفرینی در کشور ایجاد شده است

معاون رئیس جمهوری: نهضت علمی کارآفرینی در کشور ایجاد شده است

بوشهر- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: هم اکنون با ایجاد نهضت علمی در بخش کارآفرینی کشور مجموعه ای از شرکتها و جوانان وارد این حوزه شده اند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز پنجشنبه در سفر به استان بوشهر و حضور در آیین بهره برداری از چند پروژه اقتصادی در بخش شیلات و گازرسانی افزود: این جوانان امروز از راه دانش برای ایجاد ارزش افزوده تلاش و برنامه ریزی می کنند.
وی اضافه کرد: در حوزه مرزدانشی نیز سرمایه گذاری های خوبی در کشور انجام شده است به گونه ای که رشد علمی کشور امروز به حالت قبل بازگشته است.
ستاری اظهار کرد: براساس نتایج تحقیق های انجام شده در سالهای 2015و 2016 میلادی، ایران در تولید مقاله، پتنت (طرح اختصاصی که به یک اختراع داده می شود) و سایر بخش های پژوهشی رشد مناسب و خوبی دارد.
ستاری اظهار کرد: زیست بوم کارآفرینی درمعاونت علمی رئیس جمهوری مهم و مورد تاکید است که باید از طریق دانشگاهها به این هدف رسید.
وی گفت: در زمان حاضر هزاران استارتاپ در کشور وجود دارد و هر روز یک برنامه و نرم افزار جدید وارد سیستم می شود و زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
ستاری بیان کرد: همچنین شرکتهایی نیز در حوزه تکنولوژی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی وارد کار می شوند.
وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری پروژه های متعددی در استان بوشهر اجرا کرده است اظهار کرد: با توجه به بهره برداری پروژه های متعدد دانش بنیان در این استان جهت گیری به سمت اقتصاد دانش بنیان است.
وی با تاکید بر اینکه هراستانی باید به زیرساخت اولیه ای که دارد بازگردد گفت: استان بوشهر قابلیت مناسبی درحوزه نفت و گاز و شیلات دارد که باید از این ظرفیت بهره برد.
ستاری افزود: دانشگاههای استان بوشهر باید به فکر حل مشکلات این استان باشند.
وی بیان کرد: قرار نیست دانشگاهها کارهای عجیب و غریب انجام دهند و باید در گام اول مشکلات مردم و استان را حل کنند.
ستاری گفت: در این ارتباط در حوزه مرز دانشی بنیاد نخبگان کمکهای خاصی به استادان و طرحهای پژوهشی خاص ارائه می کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: جهت گیری جدید دولت به سمت اقتصاد دانش بنیان است و از ساخت کشتی ها و نفتکش های بزرگ و اقیانوس پیما با توجه به توانمندی که در کشور وجود دارد حمایت می کند.
وی بیان کرد: تحولات شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر و گامهای موثر آن در ساخت سکوها براساس دانش داخلی در منطقه بی نظیر است و این برنامه ها ارزش افزوده برای کشور به دنبال دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین در حوزه شیلات نیز پروژه ماهی در قفس، تولید سبدهای آن، تکثیر ماهی و بچه ماهی از جمله حوزه های دانشی جدیدی است امروز در بخش شیلات مطرح است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
کد N1630871

وبگردی