آفتاب

وزیر بهداشت: تامین اجتماعی رفتارش را اصلاح کند

وزیر بهداشت: تامین اجتماعی رفتارش را اصلاح کند

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: امیدوارم مسئولان تأمین اجتماعی رفتارشان را اصلاح کنند و به نحوی عمل کنند که در ماه‌های آینده دولت آسیب نبیند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی، در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: محقق شدن انقلاب اسلامی موهبتی بود در این کشور، منطقه و جهان اسلام که تاکنون شاهد نتایج آن هستیم، بعد از ۳۸ سال همچنان حاصل آن که جمهوری اسلامی ایران بود، مستدام و مقتدر است و امیدواریم با کاستی‌های کمتر بتوانیم این مسیر را دنبال کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت همه به کمک نظام جمهوری اسلامی و دولت آمده‌ایم، تصریح کرد: فکر می‌کنیم در طول این ۳۸ سال خیلی بهتر از این می‌توانستیم، حرکت کنیم فرصت‌هایی را از دست دادیم، فرصت سوزی کردیم و برخی جاها غفلت کردیم و به خودمان پرداختیم که امیدوارم عبرتی باشد برای آینده و باورکنیم هم اسلام و هم ایران دشمنان قوی و بسیار جدی دارند که نیاز است در این راه همه با هم همدل باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدوارم روحیه‌ای که در انقلاب بود در جمع مسئولان این وزارتخانه وجود داشته باشد، اضافه کرد: در آن روزها هیچ کس به خودش فکر نمی‌کرد، مراقب همسایه خود بودند، به فکر کشور بودند و کسی منطقه‌ای و فردی فکر نمی‌کرد و خوشبختانه در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان همین مسیر را دنبال کردیم و ترکیب مدیران این وزارتخانه از این دست افراد تشکیل شده است.

هاشمی، دو صفت مهم مدیران مومن بودن و دگر انقلابی بودن دانست و عنوان کرد: بدون برنامه نمی‌توان حرکت کرد، سخت گیری زیادی در برنامه ریزی نباید باشد تا بتوان برنامه‌ها را به شکل مناسب پیش برد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی با اشاره به اینکه برنامه طرح تحول سلامت با کمک منابع مالی به شکل مناسبی در حال اجراست، اضافه کرد: امیدوارم آن چیزی که هدف وزارتخانه است در تمامی ابعاد محقق شود، اما باید توجه داشت صرفا وظیفه وزارتخانه بحث بهداشت و درمان نیست. بالاخره دانشگاه وظایف متعددی دارد و باید تلاش کنیم با برنامه در این راه پیش برویم. امیدوارم در دانشگاه‌ها برنامه‌ای پیاده شود که خود متولیان امر برنامه ریزی کرده‌اند و برای رسیدن به آن برنامه و هدف دارند.

  • از حضور دکتر روحانی در انتخابات آتی خوشحالم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی در خصوص طرح تحول سلامت گفت: خوشحال هستیم از اینکه دکتر روحانی تصمیم گرفته اند در انتخابات آتی شرکت ‌کنند و امیدوار هستم مورد اعتماد مجدد مردم قرار گیرند و با رای بالاتر از ۲۴ خرداد ۹۲ بار دیگر رئیس جمهور کشورمان شود.

وی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت و درمان از فرصت‌ها خوب استفاده کردیم و از این بابت باید خدا را شکر کنیم که در این مدت کارهای بزرگی انجام دادیم، تصریح کرد: در این مدت در راستای شعارهای انقلاب اسلامی منافع خوبی نصیب مردم شد که از این بابت از دولت به ویژ رئیس دولت دکتر روحانی، از مجلس قبل و فعلی که امیدوارم برکاتش مضاعف شود.

وزیر بهداشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که به درد مردم توجه و از مردم حمایت شده است، اضافه کرد: طبق آخرین نظر سنجی در سازمان صدا و سیما، حوزه سلامت با فاصله زیاد در نگاه مردم بهترین عملکرد را در بین سایر بخش‌ها داشته و این افتخاری بزرگ است.

هاشمی با اشاره به اینکه در این مدت در توجه به حوزه سلامت مردم اقدامات خوبی صورت گرفت، اما برای همکاران ما و ارائه دهندگان خدمت خیر، تصریح کرد: زیرا هیچ وقت سابقه این مقدار ریالی و زمانی تاخیر در پرداخت بیمه‌ها به وجود نداشته است، اما در این مدت مشکلاتی برای بیمارستان‌ها ایجاد کرده‌اند و امیدوارم این موضوع با دستور رئیس جمهور حل شود.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی باید در این زمینه همکاری بیشتری به خرج دهد به طور مثال در هرمزگان بیمارستانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد که در کنار آن یک بیمارستان تامین اجتماعی ساخته شده که آنها حقوق و مزایای پرسنل را به روز پرداخت کردند اما علوم پزشکی به دلیل بدقولی بیمه‌ها پرداختی به پزشک و پیراپزشک و غیره نداشته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: آن بخشی که ناراحت کننده تر است اینکه در سایر استان‌ها افراد حق بیمه را آخر ماه پرداخت کرده اند و آنچه که در تعهد بیمه شونده بوده، انجام شده اما در پرداخت به موقع اقدامی صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: من کسی را متهم نمی‌کنم ولی تقریبا شک هم ندارم که اقدام به همکاری و همدلی نبود و امیدوارم مسئولان تأمین اجتماعی رفتارشان را اصلاح کنند و به نحوی عمل کنند که در ماه‌های آینده دولت آسیب نبیند.

کد N1630589

وبگردی