آفتاب

ادعاها درباره زندان «صیدیانا» کذب محض است

ادعاها درباره زندان «صیدیانا» کذب محض است

ایلنا: وزارت دادگستری سوریه گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره اعدام زندانیان در زندانی در شمال دمشق را تکذیب کرد و این ادعاها را کذب محض خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت دادگستری سوریه، امروز- چهارشنبه- با صدور بیانیه‌ای به گزارش ادعایی سازمان عفو بین‌الملل درباره کشتار زندانیان در بازداشتگاه «صیدیانا» در شمال دمشق، واکنش نشان داد.

وزارت دادگستری سوریه تصریح کرد، حکم‌های اعدام در سوریه تنها پس از طی روند قضایی و محاکمه و با نظارت و کنترل دادستانی صادر می‌شود و این ادعای عفو بین‌الملل، تنها با هدف خدشه‌دار کردن نام سوریه در مجامع جهانی مطرح می‌شود.

این وزارتخانه متذکر شد، چنین اتهاماتی علیه دولت سوریه به‌دلیل پیروزهای مستمر ارتش، آشتی ملی در سراسر کشور و شکست تروریست‌ها مطرح شده‌اند.

وزارت دادگستری سوریه افزود، در گزارش ادعایی سازمان عفو بین‌الملل آمده است که این اعدام‌شدگان همچنین شامل قضات و وکلای شناخته‌شده بوده‌اند؛ چنین ادعایی تعجب‌برانگیز است زیرا قضات و وکلایی که ادعا شده است اعدام شده‌اند، در کارهای سیاسی دولت دخالتی نکرده‌اند پس دلیلی وجود ندارد آنها اعدام شده باشند.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه سازمان عفو بین‌الملل در تهیه گزارش خود با افرادی مصاحبه شده که ادعا کرده‌اند قبلا در زندان صیدنایا یا دیگر زندان‌ها مورد شکنجه قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد، اگر حرف‌های این افراد صحت دارد چرا خود آنها اعدام نشده‌اند و چگونه است که دولت، دیگران را اعدام و آنان را آزاد کرده است.

وزارت دادگستری سوریه در ادامه تأکید کرد، این ادعاها به این دلیل که بر اساس مدارک مستند تهیه نشده‌اند و تنها مبتنی بر احساسات شخصی افرادی خارج‌‌نشین و دارای اهداف سیاسی علیه دولت دمشق است، کاملا بی‌اساس و کذب محض است.

کد N1630106

وبگردی