آفتاب
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران خبر داد؛

اجرای طرح پوکی استخوان و شنوایی‌سنجی برای چهار هزار مددجو

اجرای طرح پوکی استخوان و شنوایی‌سنجی برای چهار هزار مددجو

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: طرح غربالگری برای گروه سنی ۲۰ تا ۷۰ سال تحت حمایت کمیته امداد و در جهت درمان و حفظ سلامت جسمی آنان به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شاهجانی با بیان اینکه خدمات درمانی، بهداشتی و بیمه های اجتماعی یکی از سرفصل های کاری این نهاد است، عنوان کرد: با هدف پیشگیری و درمان، طرح غربالگری بیماری های غیر واگیر  قند خون، فشار خون و چربی خون برای مددجویان کمیته امداد استان آغاز شده است.

وی افزود: طرح غربالگری برای هفت هزار مددجوی ۲۰ تا ۷۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران و در جهت درمان و حفظ سلامت جسمی مددجویان به صورت رایگان انجام می شود؛  تاکنون شش هزار و ۱۰۰ نفر از مددجویان این نهاد از طریق این طرح، غربالگری درمانی شده اند.

شاهجانی با اشاره به تخصیص مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح، گفت: با همکاری مرکز آزمایشگاهی طرف قرار داد این نهاد اجرای این طرح تا پایان اسفند ماه امسال ادامه دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه غربالگری عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در سطح جامعه و به ویژه در گروه های آسیب پذیر یکی از مهم ترین رویکردها برای پیشگیری از عوارض این گروه از بیماری ها محسوب می شود، اظهار کرد: شناسایی سریع عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر قند خون بالا و پرفشاری خون و چربی خون انجام اقدامات مراقبتی به موقع گامی مهم در کنترل و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات است.

وی با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر امروزه مهم ترین مشکلات و چالش های پیش روی نظام سلامت در بیشتر کشورهای دنیا هستند؛ خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم از طریق اجرای برنامه های مختلف، پرداخت کمک هزینه های درمانی و کمک به درمان مددجویان این نهاد به ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی این افراد کمک کنیم.

شاهجانی یادآور شد: برای اجرای این طرح هیچ هزینه ای توسط مددجویان پرداخت نمی شود و تمامی هزینه ها از محل حوزه بهداشت و درمان این نهاد پرداخت می شود؛ پس از شناسایی بیماران دیابتی نیز یک دستگاه کنترل قند خون به هر یک از مددجویان بیمار جهت ارزیابی قند خون اهداء خواهد شد ؛ تاکنون ۴۰۰ دستگاه تست قندخون به ارزش ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مددجویان نیازمند اعطا شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح پوکی استخوان اشاره کرد و گفت: برای بیش از سه هزار مددجوی ۲۵ تا ۵۵ سال تحت حمایت به صورت رایگان انجام می شود؛  تاکنون دو هزار و ۷۰۸ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

شاهجانی با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه جاری ادامه دارد، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح اعتبار تخصیص داده شده است که از محل حوزه بهداشت و درمان این نهاد پرداخت می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اجرای طرح شنوایی سنجی نیز گفت: این طرح برای یک هزار مددجوی محصل تحت حمایت این نهاد در گروه های  سنی ۷ تا ۱۸ سال و ۴۵ سال به بالا با هدف پیشگیری از کم شنوایی یا ناشنوایی در دوران بزرگسالی با اعتباری بیش از  ۴۵ میلیون تومان اجرا شد.

کد N1629810

وبگردی