آفتاب
مدیر عامل جمعیت هلال کردستان:

استقرار بالگرد امدادی در کردستان/اجرای طرح خادم در استان آغاز شد

استقرار بالگرد امدادی در کردستان/اجرای طرح خادم در استان آغاز شد

سنندج – مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از استقرار بالگرد امدادی در این استان پس از سالها انتظار خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته این مهم تا اوایل اسفند ماه عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خدابنده لو شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: وضعیت جغرافیای استان کردستان به گونه ای است که در صورت وقوع حوادث مختلف نیاز به استفاده از بالگرد به شدت احساس می شود که متاسفانه تاکنون این استان از وجود بالگرد امدادی بی نصیب بود.

وی ادامه داد: پیگیری ها برای استقرار بالگرد امدادی در استان کردستان از سالهای قبل آغاز شده بود که طی چند سال اخیر نیز این روند به شکلی جدی تر دنبال شد و خوشبختانه بالاخره این پیگیری های نتیجه داد و قرار است کردستان طی روزهای آینده به بالگرد امدادی مجهز شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان عنوان کرد: پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در راستای استقرار بالگرد امدادی در کردستان قابل تقدیر است و انتظار می رود که این امکان زمینه برای خدمت رسانی به مردم استان در صورت نیاز را فراهم کند.

وی گفت: مجوز و نامه های اداری در خصوص استقرار این بالگرد را دریافت کرده ایم و قرار است که تا روزهای پایانی بهمن ماه این بالگرد هر ماه ۱۵ روز در استان کردستان مستقر شود و در صورت نیاز مورد استفاده نیز قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وضعیت آشیانه این بالگرد در شهر سنندج، یادآور شد: آشیانه الگرد امدادی در شهر سنندج در مرحله نهایی کار قرار دارد و بر اساس بازدیدهای مستمر صورت گرفته قرار است که تا پایان هفته آینده تحویل داده شود.

خدابنده لو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر طرح های در دست اجرای جمعیت هلال احمر استان کردستان عنوان کرد: طرح خادم که مخفف خانواده آماده در مخاطرات است، در استان کردستان آغاز شده و قرار است که از این پس به صورت مستمر دنبال و پیگیری شود.

وی با اشاره به هدف اصلی از اجرایی کردن طرح خادم در استان کردستان، افزود: با توجه به وجود مخاطرات مختلف طبیعی در استان کردستان لازم است که آموزش های لازم به اقشار مختلف ارائه شود که در طرح خادم قرار است این آموزش ها به صورت مستقیم به خانواده ها داده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و طی یک هفته اخیر افتتاحیه طرح خادم در تمامی شهرستان های استان کردستان برگزار شده و بر همین اساس تا پایان سال جاری باید پنج هزار خانواده تحت آموزش های این طرح قرار گیرند.

وی گفت: این طرح ففقط آموزشی است و اعضای جمعیت هلال احمر استان کردستان با حضور در درب منازل افراد آموزش های لازم در صورت بروز حوادث و نحوه مواجه آنها را آموزش می دهند.

وی با اشاره به امدادرسانی صورت گرفته در جریان بارش برف و کولاک چند روز گذشته در استان کردستان، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر کردستان همانند سالهای گذشته امسال نیز طرح زمستانی داشت و در همین راستا خدمت رسانی خوبی به مردم به ویژه کسانی که در جاده های استان با مشکل مواجه بودند، صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در مجموع در طول مدت زمان چهار روز ۵۴ مورد حادثه در جاده های استان کردستان از سوی اعضای جمعیت هلال احمر کردستان امدادرسانی شد و خدمت رسانی متناسب با نیاز نیز به افراد و مسافرین در راه مانده ارائه شد.

خدابنده لو ادامه داد: در مجموع هزار نفر در ایام بارش برف و کولاک خدمت رسانی صورت گرفت و در کنار این مهم چندین فقره حادثه نیز با حضور به موقع نیروهای امدادی در محل مورد امدادرسانی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در جریان وقوع حادثه سقط بهمن و کوهنوردان در گردنه خان بانه نیز تیم های جمعیت هلال احمر علیرغم وضعیت بد هوایی به منطقه اعزام شدند که متاسفانه به دلیل شدت بهمن دو نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان به دیگر برنامه ای اجرایی این جمعیت در ایام دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: امسال در قالب کاروان های سلامت ۲۰ روستای پرجمعیت و محروم استان کردستان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی رایگان جمعیت قرار گرفتند.

وی افزود: این روستا ها بر اساس شاخص های مختلف عدم دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی انتخاب شدند و با حضور تیم های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در ایام دهه مبارک فجر مورد خدمت رسانی قرار گرفتند.

وی به برگزاری مانور بهداشت و درمانی اضطراری در سطح استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این مانور اضطراری از روز سه شنبه آغاز شده و تا روز پنج شنبه ادامه دارد و چندین روستای بخش موچش از شهرستان کامیاران را تحت پوشش قرار داده است.

خدابنده لو ادامه داد: در جریان برگزاری این مانور بهداشت و درمان اضطراری تیم های عملیاتی از استان های کرمانشاه و همدان نیز در کنار تیم هایی از استان کردستان حضور دارند و خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می دهند.

وی به اشاره به دیگر برنامه آموزشی جمعیت هلال احمر استان کردستان عنوان کرد: طرح دادرس که ویژه ارائه آموزش به دانش آموزان متوسطه اول است  در استان کردستان در دست اجراست و تاکنون در ۱۵ مدرسه در سراسر استان این طرح اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: در جریان اجرایی کردن این طرح نیروهای جمعیت هلال احمر با حضور در مدارس متوسطه اول آموزش های لازم در حوزه امداد و نجات را به دانش آموزان ارائه می دهند که خوشبختانه میزان استقبال دانش آموزان برای بهره مندی از این آموزش ها نیز بسیار خوب بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در پایان از همکاری و تعامل خوب رسانه های جمعی استان با جمعیت تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه در تمامی شرایط خبرنگاران رسانه های جمعی در کردستان با جمعیت هلال احمر همراه بوده و برنامه های ما را به خوبی منعکس کرده اند.

وی عنوان کرد: به دنبال این ارتباط حسنه و خوب، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کردستان موفق شد که در ارزیابی های صورت گرفته در سطح کشور به عنوان روابط عمومی برتر کشور در حوزه ارتباط با رسانه انتخاب شد.

کد N1629579

وبگردی