آفتاب
در شورای همکاری های علمی بین المللی دانشگاه؛

شهریه دانشجویان خارجی دانشگاه تربیت مدرس تعیین شد

شهریه دانشجویان خارجی دانشگاه تربیت مدرس تعیین شد

شهریه دانشجویان خارجی برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در شورای همکاری های علمی بین المللی این دانشگاه تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، در نشست شورای همکاری های علمی بین المللی دانشگاه با توجه به مصوبه هیات امنا در خصوص میزان شهریه دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی، مبلغ ۴ هزار یورو به عنوان شهریه دوره یکساله برای رشته های فنی و مهندسی و عملی و مبلغ ۳ هزار و ۷۰۰ یورو برای رشته های حوزه نظری تعیین و مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

در این نشست توسعه تعاملات با دانشگاه فدرال لوزان (EPFL) توسط دانشکده های علوم پزشکی و علوم انسانی بررسی و مطرح شد که طرف سوئیسی موافقت جدی خود در راستای انجام فعالیت های مشترک در زمینه پروژه Blue Brain را اعلام کرده است. همچنین طرفین توافق کردند کارگاهی برای آشنایی با حوزه علوم انسانی دیجیتال با حضور اساتید دانشگاه فدرال لوزان اوایل سال آینده در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود.

طرف سوئیسی با توجه به وجود گرایش مطالعه ایران در دانشگاه لوزان، پیشنهاد داد دانشجویان آن دانشگاه برای گذراندن دوره های آموزشی در دانشگاه تربیت مدرس حضور یابند.

همچنین در این نشست موضوع انعقاد قرارداد با یکی از شرکت های فعال در جذب دانشجوی خارجی به منظور واگذاری فعالیت جذب دانشجویان خارجی دانشگاه مطرح شد.

موضوع افتتاح حساب ارزی دانشگاه برای تسهیل مبادلات ارزی به عنوان یکی از زیرساخت های با اهمیت در انجام فعالیت های علمی بین المللی نیز در این نشست بررسی شد و و مقرر شد موضوع افتتاح حساب ارزی دانشگاه در دستور کار هیات امنا قرار گیرد.

در ادامه جلسه مقرر شد رئیس دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه روال حمایت از پروژه های بین المللی(تامین هزینه مالی) و روال نحوه تخصیص گرنت اعضای هیات علمی برای انجام فعالیت های بین المللی را تدوین کند.

همچنین مقرر شد آیین نامه عضویت هیات علمی وابسته بین المللی در دانشگاه تربیت مدرس و روال نحوه برگزاری نشست های بین المللی در دانشگاه اصلاح شود.

کد N1628984

وبگردی