آفتاب
در نشستی مطرح شد:

لزوم احداث کارخانه واکسن تزریقی فلج اطفال/صادرات واکسن تب برفکی

لزوم احداث کارخانه واکسن تزریقی فلج اطفال/صادرات واکسن تب برفکی

کرج- رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه کشور احتیاجی به واردات واکسن تب برفکی ندارد، گفت: سال آینده به‌عنوان صادرکننده واکسن تب برفکی ورود می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید کهرام بعدازظهر سه شنبه در نشستی خبری ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: امید است عملکرد سالانه دستگاه‌های مختلف طی ایام‌الله دهه فجر به‌خوبی منعکس شود تا موجب زنده شدن امید در دل مردم شود.

وی بابیان اینکه موسسه رازی بزرگترین‌تولید کننده واکسن انسانی، دامی و طیور در خاورمیانه است، افزود: ۳ میلیارد دز واکسن در سال میزان تولید سالیانه این موسسه است.

کهرام با تأکید بر اینکه مواد اولیه به‌صورت کامل کنترل کیفی می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: واکسن فلج اطفال تولیدی موسسه رازی در هیچ جای خاورمیانه تولید نمی‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تصریح کرد: تمام قراردادهای منعقد شده با وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی تحویل داده‌شده است.

وی بابیان اینکه مادامی‌که در کشور خبری از بیماری‌های واگیردار نباشد بیانگر عملکرد خوب موسسه رازی است، گفت: بیماری تب برفکی نمونه بارز این‌ مهم است، تولید واکسن تب برفکی با ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل انتقال دانش تولید واکسن تب برفکی در سال جاری بیش از ۷ میلیون دز واکسن تولید شد از طرفی باید به این مهم اشاره کرد که کشور احتیاجی به واردات واکسن تب برفکی ندارد، گفت: سال آینده به‌عنوان صادرکننده واکسن تب برفکی ورود می‌کنیم.

وی با اشاره به استفاده از واکسن نیوکاسل مقاوم‌به‌گرمای تولیدی موسسه توسط سازمان دامپزشکی و سازمان بسیج، خاطرنشان کرد: برای انتقال این واکسن به زنجیره سرد نیازی وجود ندارد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بیان کرد: یکی از برنامه‌های بزرگ موسسه طی دو سال اخیر، تجاری‌سازی محصولات و انتقال دانش فنی به خارج از موسسه و بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه این موسسه آمادگی انتقال دانش فنی خود به بخش خصوصی را دارد، گفت: سند دانش فنی موسسه رازی تهیه‌شده که بیش از ۶ هزار صفحه را در خود جای‌داده است.

کهرام با اعلام اینکه ۴۰ برنامه کسب‌وکار برای فناوری موسسه مشخص‌شده است که در بحث سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اکثر تولیدات موسسه مشخص‌شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بیان کرد: ۱۳ شرکت دانش‌بنیان در موسسه رازی تشکیل داده‌شده، این موسسه به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کرده و به هر شرکت وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای به ثمر رسیدن پروژه‌های مدنظر اعطا می‌کند که در این زمینه تاکنون ۳ قرارداد امضاشده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش قیمت‌گذاری برای فناوری‌های موسسه اقدامات شایان توجهی صورت گرفته است و بر اساس آمار بیش از ۷۰ فناوری در موسسه رازی وجود دارد، افزود: در این زمینه قرارداد بزرگی منعقدشده است.

کهرام ساخت ساختمان جدید تولید سرم های درمانی طی ۴ ماهه آینده را یکی از مهم‌ترین اقدامات موسسه رازی برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف احداث این ساختمان شده است، سرم های ضد مار و عقرب یکی از بهترین تولیدات این موسسه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این ساختمان تولیدات ما به سه برابر افزایش پیدا می‌کند، گفت: سرم های درمان‌ رازی به سبب کیفیت بالا به تبلیغات خاصی نیاز ندارد.

وی با تأکید بر اینکه یک تفاهم‌نامه بزرگ با شهرداری کرج منعقدشده که بر این اساس ۳ هکتار از زمین‌های رازی در اختیار شهرداری قرارگرفته تا بلوار ماهان از این اراضی عبور می‌کند، تصریح کرد: شهرداری کرج نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه را در داخل موسسه شروع به ساخت کرده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تأکید کرد: توسعه ساختمان بخش «پی. پی. آر» و آبله با همکاری شهردار کرج نیز شروع شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان ارزش قراردادهای منعقدشده موسسه رازی و شهرداری کرج است، گفت: بزرگ‌ترین و مجهزترین اتاق‌های کشور در بخش سوله‌های بسته‌بندی دامپزشکی این موسسه احداث خواهد شد.

کهرام با اعلام اینکه راه‌اندازی حسابداری صنعتی یکی از آرزوهای این موسسه محسوب می‌شود که از پیچیدگی بالایی برخوردار استو وحسابداری تعهدی در موسسه رازی در حال اجرا است، افزود: حسابداری صنعتی نیمه دوم سال آینده در موسسه رازی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت الکترونیک مراحل تولیدی واکسن‌ها یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این موسسه محسوب می‌شود، یادآور شد: تهیه برنامه جامع مدیریت یکپارچه موسسه تا پایان سال جاری تدوین خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ایران در سال جاری جز  کشورهای عاری از ویروس تیپ دوم فلج اطفال است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران باید بتواند واکسن فلج اطفال تزریقی تولید کند، این مهم در حد (آر ان دی) در موسسه رازی تولیدشده است؛ باید کارخانه واکسن فلج اطفال تزریقی ایجاد شود.

وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده از طرفی امید است این مهم به نتیجه رسیده تا سرمایه‌گذاری در بخش تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی صورت گیرد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بیان کرد: ایجاد کارخانه تولید واکسن فلج اطفال تزریقی یکی از مهم‌ترین اهداف موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به شمار می‌آید.

کهرام اعلام کرد: طی قراردادی با دانشگاه تهران، واکسن‌های  طیوری تولیدی موسسه رازی با تمام واکسن‌ها وارداتی این بخش مقایسه شد؛ واکسن‌های تولیدی موسسه رازی در برخی موارد بهتر از نمونه وارداتی بوده است.

کد N1628958

وبگردی