آفتاب

ثبت رکورد بارگیری محموله صادراتی کود شیمیایی در بندر شهید رجایی

ثبت رکورد بارگیری محموله صادراتی کود شیمیایی در بندر شهید رجایی

بندرعباس- ایرنا - معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رکورد بارگیری محموله فله صادراتی کود شیمیایی برای نخستین بار در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمدعلی اصل سعیدی پور سه شنبه ضمن اعلام این خبر افزود: حجم بارگیری محموله صادراتی کود شیمیایی تولیدی شرکت پتروشیمی شیراز از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر شهید رجایی 700 هزار تن بوده که این میزان نسبت به همسنجی با سال گذشته 90 درصد افزایش داشته است.
وی بیان داشت: این حجم محموله کود شیمیایی برای نخستین بار در بندر شهید رجایی و در راستای تقویت صادرات کالاهای غیرنفتی بارگیری و به مقصد کشورهای هند، ترکیه و برزیل صادر شده است.
وی گفت: پیش از این میانگین عملیات بارگیری اینگونه محموله ها، روزانه بین 6 تا 8 هزار تن بود که با ارایه شیوه های جدید بارگیری در بندر شهید رجایی، این رقم به رکورد 12 هزار تن رسید.
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هم اکنون پیمانکاران بندری برای رضایت بیشتر مشتریان و موفقیت در بازار رقابت ، نرم های عملیاتی محموله های صادراتی را افزایش داده اند.
وی ابراز امیدواری کرد: با بکارگیری تجهیزات پیشرفته و ایمن در آینده گامی محکم در جهت تداوم و ارتقاء نرم های عملیاتی بندر و افزایش صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور برداشته شود.
1772/7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1628945

وبگردی