آفتاب
یکی از برنامه های جایزه مصطفی؛

معرفی برگزیدگان مسابقه دانش آموزی نور در تلویزیون

معرفی برگزیدگان مسابقه دانش آموزی نور در تلویزیون

مسابقه دانش‌آموزی نور با برنامه­ های تلویزیونی از شبکه دو سیما، برگزیدگان خود را با نمایش آثار علمی آن‌ها معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از وجوه متمایز مسابقه دانش‌آموزی  نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ نسبت به سال گذشته، طراحی مسابقه تلویزیونی برای مخاطبان و گروه هدف است. 

بر این اساس، برنامه ه­ای ۲۶قسمتی با موضوع و محتوای مسابقه نور در دست ساخت برگزارکنندگان مسابقه است. این برنامه تلویزیونی که مراحل پیش تولید خود را پشت سر می­ گذارد با دو بخش به روی آنتن خواهد رفت. 

بخشی از این برنامه به نمایش ۶ اثر از شرکت ­کنندگان اختصاص دارد که در نهایت دو اثر از آزمایش‌های علمی به عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد. این بخش از برنامه به دلیل اینکه بیشتر گروه ­های شرکت ­کننده از نقاط مختلف کشور هستند و امکان حضور در برنامه را ندارند طراحی شده است.

همچنین برای جذابیت بخشیدن و اغنای علمی برنامه، گروه علمی برنامه، آزمایش‌های هیجان انگیز را در نظر گرفته است. این آزمایش‌ها در برنامه انجام می‌شود و ذهن مخاطب را با خود همراه می‌کند.

این برنامه تلویزیونی، در ۲۶ قسمت ۲۵ دقیقه ­ای در مرحله پیش تولید قرار دارد که از سال آینده به روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

مسابقه دانش ­آموزی نور در سال ۹۵ با موضوع ساخت فیلم‌های  ۶۰ثانیه ای از انجام آزمایش­های علمی توسط گروه‌های دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده است. آزمایش­ها می‌تواند در تمامی حوزه‌های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات، نجوم و یا ترکیبی از علوم مختلف باشد.

مسابقه دانش‌آموزی نور هر ساله به نام و بزرگداشت یکی از دانشمندان بزرگ جهان در قالب یکی از برنامه های جایزه مصطفی(ص) برگزار ‌می شود. هدف از برگزاری این مسابقه، ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان کشور و کمک به رشد استعدادهای درخشان و جذب مشارکت مدارس، پژوهشسراها و دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی در حوزه دانش‌آموزی است.
دومین دوره این رویداد با نام مسابقه دانش‌آموزی نور (بزرگداشت پروفسور جکی‌یینگ) در سال ۹۶ برگزار می‌شود و اطلاع رسانی فراخوان مسابقه از تاریخ ۲۴ آبان سال جاری آغاز شده‌است.

این مسابقه در سال ۹۵ با موضوع ساخت فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای از انجام آزمایشهای علمی توسط گروه‌های دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده است.

کد N1628822

وبگردی