آفتاب

زمینه همکاری‌های علمی پژوهشی بین ایران و قبرس فراهم شد 

زمینه همکاری‌های علمی پژوهشی بین ایران و قبرس فراهم شد 

در بازدید هیأت آکادمیک قبرس از مراکز تحقیقاتی علوم سلول های بنیادی کشور همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه ژن‌درمانی مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج گسترش پیدا می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مارینا کلیانتوس(Marina Kleanthous)، رئیس دپارتمان ژنتیک مولکولی و کارستن لدرر (Carsten w. Lederer)، پژوهشگر ارشد از «موسسه نورولوژی و ژنتیک قبرس»، با هدف گسترش همکاری های علمی و پژوهشی از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و برخی از مراکز تحقیقاتی تهران بازدید کردند.

بدنبال این بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های علمی و زیرساختی کشور، گروه قبرسی برای همکاری های پژوهشی هر چه گسترده تر بین دو کشور اعلام آمادگی کردند.  

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه علم و فناوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت: ایران برای همکاری های مشترک در زمینه های تحقیقاتی و تبادل دانشجو آمادگی های لازم را دارد.

وی افزود: موسسه ژنتیک و نورولوژی قبرس بخاطر حضور اساتید مطرح و ارتباطات گسترده با مراکز تحقیقاتی اروپا قادر است با در اختیار گذاشتن امکانات موجود در این موسسه و تبادل نیروهای مجرب به بهبود روابط علمی و تحقیقاتی فیمابین بیفزاید.

 حمیدیه بر حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جهت همکاری های مشترک بین دو کشور، تاکید کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با عقد تفاهم نامه همکاری در زمینه های پژوهشی و علمی بین ایران و قبرس شاهد پیشرفت روزافزون علم و فناوری در کشور باشیم.

در ادامه Lederer ضمن توضیح مختصری در زمینه پروژه ای که در حال انجام آن است گفت: پروژه‌های جاری در دانشگاه های قبرس همسو با دغدغه های علمی پژوهشگران دنیا بوده و لذا قادر هستیم با برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی، تجارب خود را با اساتید، دانشجویان و علاقه مندان ایرانی به اشتراک بگذاریم. 

کد N1628613

وبگردی