آفتاب
جای خالی یک پروژه در برنامه های دهه فجر

رویای تعریض جاده مرگ/تعهداتی که اجرایی نشده است

رویای تعریض جاده مرگ/تعهداتی که اجرایی نشده است

ورامین-تعریض جاده ورامین به آبباریک همچنان یکی از مطالبات جدی مردم ورامین است و مردم و مسئولان این منطقه از فرصت برنامه های دهه فجر برای بیان مطالبات خود استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت نامناسب جاده ورامین به آبباریک همچنان منجر به تصادفات جرحی متعددی در این محور می شود و با وجود کشته شدن ده ها نفر در این جاده، هنوز اقدام اساسی برای تعریض و بهسازی آن صورت نگرفته است.

مردم شهرستان ورامین که از وضعیت نامطلوب جاده آبباریک ناراحت و نگران هستند، از فرصت برنامه های دهه مبارک فجر نیز برای بیان مطالبات و خواسته های خود استفاده کردند.

طی روزهای اخیر یکی از برنامه های محوری دهه مبارک فجر در روستای آبباریک شهرستان ورامین برگزار شد و تعدادی از مردم در دیدار با مسئولان شهرستانی از آنان خواستند تا فکری اساسی درباره جاده مرگ کنند.

مردم آبباریک و ورامین با تأکید بر این نکته که وزارت راه و شهرسازی و مسئولان دولتی بارها قول تعریض و بهسازی محور آبباریک را داده اند، اعلام کردند که در مقام عمل شاهد انجام عملیاتی عمرانی چشمگیری نبوده ایم.

مسئولان کمبود اعتبارات را دلیل عدم تعریض محور آبباریک معرفی می کنند

عبدالله نامدار یکی از شهروندان ورامینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که تعریض جاده آبباریک همواره خبرساز بوده است، اظهار داشت: طی سال های اخیر مسئولان متعددی از جاده آبباریک بازدید کردند اما هنوز موانع جدی بر سر راه بهبود وضعیت این محور وجود دارد.

طی سال های اخیر مسئولان متعددی از جاده آبباریک بازدید کردند اما هنوز موانع جدی بر سر راه بهبود وضعیت این محور وجود دارد

وی افزود: مسئولان همواره کمبود اعتبارات را دلیل عدم اجرای پروژه تعریض محور آبباریک عنوان کرده اند، در حالی که سالیانه  تصادفات متعددی در این محور رخ می دهد که منجر به کشته و مجروح شدن مردم می شود.

نامدار ادامه داد: تا چه زمانی باید مردم و شهروندان ورامین در سایه کمبود اعتبارات و بی توجهی مسئولان شاهد کشته و مجروح شدن دوستان و بستگان خود باشند و باید فکری اساسی برای این محور شود.

وی بیان داشت: برای مسئولان سخت و دشوار نیست که بودجه ای را برای تعریض محور آبباریک درنظربگیرند و باید مسئولان شهرستانی نیز با جدیت تمام برای حل این معضل که خواسته تمامی مردم منطقه است، تلاش کنند.

علی وزیری یکی از جوانان ورامینی نیز در این زمینه اظهار داشت: در هنگام شب رانندگی در جاده آبباریک بسیار خطرناک است و اگر مسئولان در این زمینه چاره اندیشی نکنند، روزهای آینده نیز شاهد تصادفات مرگبار در این محور خواهیم بود.

وی ادامه داد: تاکنون جوانان زیادی در این محور جان خود را از دست داده اند و باید مسئولان با تمام وجود برای حل مشکلات این جاده به میدان بیایند.

انتقاد نماینده ورامین از بی تفاوتی دولت به جاده آبباریک

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز در جشن بزرگ انقلاب در ورامین با انتقاد از عدم پایبندی مسئولان دولتی به تعریض جاده ورامین به آبباریک اظهار داشت: مکاتبات و نشست های متعددی در این زمینه انجام شده اما همچنان اقدام چشمگیری صورت نپذیرفته است.

مسئولان اگر توان اجرای این پروژه را ندارند، باید از مردم به صورت رسمی عذرخواهی کنند

وی با تأکید بر این نکته که باید وزارت راه و شهرسازی به تعهد خود در این زمینه عمل کند، گفت: مسئولان اگر توان اجرای این پروژه را ندارند، باید از مردم به صورت رسمی عذرخواهی کنند.

نقوی حسینی از کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم منطقه در جاده آبباریک انتقاد کرد و خواستار توجه جدی مسئولان شد.

تشریح تلاش های صورت گرفته به منظور تعریض جاده آبباریک

در این میان موضوع جاده آبباریک مورد توجه فرماندار ورامین نیز قرار گرفت و محمدرضا یوسفی در همایش کارمندان بسیجی در دهه مبارک فجر با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: پیگیری های فراوانی در موضوع جاده آبباریک انجام و در نهایت ۴۳ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی از تلاش های صورت گرفته برای اجرای این پروژه خبر داد.

به هر ترتیب مردم شهرستان ورامین همچنان منتظرند تا ببینند که یکی از آرزوهای آنان چه زمانی رنگ واقعیت به خود می گیرد.

جاده مرگ در سایه بی تفاوتی برخی از مسئولان و مدیران همچنان قربانی می گیردو باید مسئولان کشوری و استانی در این زمینه چاره اندیشی کنند.

کد N1628556

وبگردی