آفتاب

یک رمان هم برای انتخابات هم برای تجارت و قاچاق

یک رمان هم برای انتخابات هم برای تجارت و قاچاق

رمانِ تازه‌ی حسینیان جهان و فضایی خاص دارد. رمان درباره‌ی چند شخصیت عمدتا زن است در خانه‌ای در یوسف‌آباد. ازجمله دو خواهر که یکی تند و خشک و بازنشسته است و دیگری سرخوش و خوش‌ آب و رنگ که گویا متنفرند از دیگری.

به گزارش ایلنا؛ رمانِ «ما این‌جا داریم می‌میریم» دومین رمانِ مریم حسینیان و چهارمین کتابِ اوست. نویسنده‌ای که با رمانِ قبلی‌اش، «بهار برایم کاموا بیاور» نامزد جایزه‌ی هوشنگ گلشیری شد. این رمان را نشرِ چشمه منتشر می‌کند.

رمانِ تازه‌ی حسینیان جهان و فضایی خاص دارد. رمان درباره‌ی چند شخصیت عمدتا زن است در خانه‌ای در یوسف‌آباد. ازجمله دو خواهر که یکی تند و خشک و بازنشسته است و دیگری سرخوش و خوش‌ آب و رنگ که گویا متنفرند از دیگری. از سویی شاهد حضور دختر دانشجویی هستیم که برای حسن روحانی رای جمع می‌کند و پسری که در ستادِ ستاد انتخاباتی جلیلی مشغول کار است و... زنی تنها که در کارِ تجارت و قاچاق است و مردی که از زندگی روزمره‌اش به تنگ آمده شاید وچندین و چند قهرمانِ دیگر که سرنوشت‌شان با هم گره می‌خورد. این میان ناظران اصلی دو پریِ سقوط کرده هستند. دو پری افسانه‌ای که در آشپزخانه‌ی خواهران تنها گیر افتاده‌اند و قدرت بازگشت به جهانِ خود را ندارند. و همین وضعیت است که با چند اتفاق مهم در زندگی هر کدامِ این شخصیت‌‌ها باعث می‌شود رمان مملو از ماجرا باشد و قصه.

حسینیان با ترکیبِ امری متافیزیکی با رئالیسمی آشنا رمانی  نوشته که در ساختارِ معنایی قرار است بدعت‌ داشته باشد.

مریم حسینیان دراین روزها مشغولِ نوشتن رمانِ تازه‌ی خود «بانو گوزن» است و هم‌چنین خرده‌روایت‌هایی از سال‌ها کار و تجربه در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان و برخورد با نوجوان‌هایی خاص و قصه‌هایی که برای‌اش رقم زدند. «ما این‌جا داریم می‌میریم» هفته‌ی آینده به بازار می‌آید.

کد N1627789

وبگردی