آفتاب

برپایی نمایشگاهی از اسناد مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی

برپایی نمایشگاهی از اسناد مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور از برپایی نمایشگاهی از عکس و اسناد مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمودآبادی در دیدار با استاندار کرمان که به مناسبت بزرگداشت عالم ربانی مرحوم آیت الله مجتهد کرمانی برگزار شده بود، با اعلام این خبر توضیح داد: این نمایشگاه با عنوان "دو قرن اجتهاد و مجاهدت" که همراه با عکس و اسناد به مبارزات آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی و نیز آیت الله احمدی می پردازد، در آینده ای نزدیک از سوی مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور برگزار خواهد شد.

در ادامه این دیدار مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور با اشاره به برگزاری بزرگداشت خاندان احمدی با محوریت آیت الله میرزا محمدرضا مجتهد کرمانی گفت: همزمان با این مراسم از کتاب "باران تبارام" که در خصوص خاندان احمدی نگاشته شده است، رونمایی خواهد شد.

وی بررسی و تبیین خصوصیات اخلاقی، خدمات عام المنفعه، جایگاه علمی، خدمات اجتماعی و فرهنگی آیت الله مجتهد کرمانی را از مهم ترین محورهای این مراسم برشمرد و ابراز امیدواری کرد این بزرگداشت بتواند زمینه الگوسازی از زندگی سیاسی و اجتماعی و هم چنین ویژگی های فردی ایشان را برای جامعه خصوصا نسل جوان  فراهم آورد.

محمودآبادی در پایان در خصوص طرح پردیس کرمان تصریح کرد: در این طرح که برای نخستین بار به پیشنهاد استان کرمان در کشور در حال اجرا است، قرار است که پیشینه روسای دستگاه های یاور سند در سیستم سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور به ثبت رسیده و برای آیندگان بعنوان تاریخ ثبت و ضبط گردد.

کد N1627342

وبگردی