آفتاب

پیرهادی: اصلاح طلبان حادثه پلاسکو را چوب سیاسی کرده اند

پیرهادی: اصلاح طلبان حادثه پلاسکو را چوب سیاسی کرده اند

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد شدید از اظهارنظر برخی از اعضا در خصوص حادثه پلاسکو گفت: اصلاح طلبان حادثه پلاسکو را چوب سیاسی برای کوبیدن رقبای خود کرده اند.

به گزارش ایرنا محسن پیرهادی روز یکشنبه در سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور محمدباقر قالیباف و معاون شهرداری پایتخت برگزار شد افزود: افرادی باید در این حادثه عذرخواهی کنند که خون شهدا و جان مردم را ابزار سیاسی کرده اند.
وی اظهار کرد: عده‌ای از دوستان شورا می‌گویند اگر در کشور ما حادثه و بحرانی اتفاق بیفتد، اول از همه سراغ قالیباف رفته و از وی کمک می خواهیم.
وی افزود: در جلسه انتخاب شهردار تهران در ابتدای دوره فعلی شورای شهر، عده‌ای که رأی نداده بودند گفتند ما می دانیم که توانمندی قالیباف بیشتر از رقیب است.
پیرهادی با بیان اینکه شهردار تهران یک گفته معروف دارد که حرف مرد دوتاست، گفت: به طور قطع اگر اشتباهی شده باشد، شهردار تهران به اشتباه خود اذعان می‌کند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: بعضی از دوستان شورا صحبت از کبر و غرور کردند، در صورتی که برخی از اعضای شورا با ماشین تا چند قدمی محل حادثه پلاسکو آمدند و عکس یادگاری گرفتند و رفتند.
وی با بیان اینکه شهردار تهران پس از ووقع حادثه پلاسکو 9 شب به منزل نرفت و معاونان شهردار نیز 6 شب را در محل بودند اظهار کرد: وجدان خود را دراین زمینه قاضی کرده و سپس اظهارنظر کنید.
وی گفت: فرهنگ غلطی در کشور ما وجود دارد که اگر کسی کار کرد، انتقاد می کنیم و به کسی که هیچ کاری انجام نداده هم کاری نداریم.
پیرهادی افزود: این چوب سیاسی و قبیله گرایی را که امروز به بهانه حادثه پلاسکو درست کرده اید، جای دیگر بر سر خودتان فرود می‌آید.


به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز برای ارائه گزارش در خصوص حادثه پلاسکو و پاسخ به سئوالات اعضا در جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شد.
جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران دراین جلسه با انتقاد از گزارش شهردار در خصوص حادثه پلاسکو، خواستار عذرخواهی شهردار از مردم به دلیل ضعف در مدیریت بحران شدند.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت.
پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
همچنین در این حادثه پنج شهروند(کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهران/7244/9343// 1625
کد N1626643

وبگردی