آفتاب

جشن امضای مجموعه اشعار سعید بیابانکی در مشهد مقدس

جشن امضای مجموعه اشعار سعید بیابانکی در مشهد مقدس

جشن امضای مجموعه اشعار سعید بیابانکی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایلناع کتاب شهر مشهد مقدس با همکاری انتشارات سوره مهر، جشن امضای مجموعه اشعار سعید بیابانکی برگزار می‌کند. در این برنامه علاوه بر شعرخوانی و نقد شعر، جشن امضای آثار یلدا، لبخندهای مستند، دستچین و نامه‌های کوفی با حضور شاعر اجرا می‌شود.

«یلدا» ششمین مجموعه شعر بیابانکی است و شعرهای آن نیز پیش تر در هیچ مجموعه ای منتشر نشده اند. در این مجموعه ۴۰ شعر در قالب‌های غزل، چارپاره، ترانه و حتی قصیده و مثنوی و ۱۵ شعر سپید منتشر شده است.

در مجموعه شعر «سنگچین» شاعر با پرداختن به فضاهای متنوعی همچون اشعار عاشقانه، آئینی و اجتماعی آثاری منحصربه‌فرد را در قالب چارپاره خلق کرده است که نه‌تنها نسبت به دیگر نمونه‌های منتشرشده در این سال‌ها سرآمد بوده است بلکه حتی بر اساس آنچه منتقدان در ارتباط با چارپاره‌های موجود در این کتاب گفته‌اند، بسیاری از این اشعار از نمونه‌های سروده شده در دهه چهل و پنجاه و دوران اوج این قالب شعری نیز بهتر و قوی‌تر است.

البته سایر اشعار کتاب که در قالب غزل سروده شده‌اند نیز قابل‌توجه و مهم هستند اما بدون شک کیفیت بالای بخش اول کتاب که دربرگیرنده سروده‌های این شاعر در قالب چارپاره است، باعث شده تا غزل‌های گنجانده‌شده در کتاب باوجود توانایی‌های فنی بالا و مضامین ارزشمند موجود در آن‌ها، مظلوم واقع شود و آن‌گونه که باید دیده نشود.

کتاب «لبخندهای مستند» از این شاعر شامل متن‌هایی است که بیانکی با رگه‌هایی از طنز و در حجمی بسیار کوتاه آن را نوشته است. این یادداشت‌ها را می‌توان حاصل ریزبینی‌های خاص بیابانکی در مورد مسائل اجتماعی پیرامونش دانست.

 

کد N1626517

وبگردی