آفتاب

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی دانشگاه جندی شاپور دزفول

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی دانشگاه جندی شاپور دزفول

20 تن از کارگران اخراجی پیمانکاری طرف قرارداد با دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول صبح امروز (17 بهمن) در تجمعی صنفی خواستار بازگشت به کار شدند.

به گزارش ایلنا، 20 تن از کارگران اخراجی پیمانکاری طرف قرارداد با دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول صبح امروز (17 بهمن) در تجمعی صنفی خواستار بازگشت به کار شدند.

بنا به اظهارات معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول، کارگران فضای سبز و باغبانی محوطه دانشگاه جندی شاپور دزفول که زیر نظر پیمانکار فعالیت می کردند اخیرا اخراج شده اند که در اعتراض به این موضوع و بازگشت دوباره به کار صبح امروز درب فرمانداری تجمع کردند.

امیر عیسی زاده افزود: با پیگیری انجام شده مشکل بیمه بیکاری این کارگران اخراجی حل شده ولی کارگران خواهان بازگشت به کار هستند.

وی گفت: برای حل این مشکل پیگیری از طریق ریاست دانشگاه جندی شاپور صورت گرفته و دانشگاه در حال بررسی موضوع است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز به ایرنا گفت:این کارگران زیر نظر شرکت سبزآفرین دز یکی از شرکت های پیمانکاری دانشگاه فعالیت می کردند.

فخرالدین ترابی زاده با اشاره به اینکه شرکت پیمانکاری اقدام به تعدیل نیرو کرده است گفت: مجموع کارگران این شرکت پیمانکاری 20 نفر هستند که حدود 12 نفر از آنها طبق خواسته پیمانکار اخراج شده‌اند.

وی افزود:طبق قرارداد پیمانکار برای تعدیل نیروها و به کارگیری آنها اختیار دارد ولی ریاست دانشگاه تلاش زیادی برای به کار گیری مجدد این کارگران داشته و به پیمانکار توصیه کرده برای جلوگیری از بیکار شدن این کارگران در بخش های دیگر به کار گرفته شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پیمانکار بر اساس نوع کار به طور شناور ودر برخی زمان ها به کارگران نیاز دارد می تواند کارگران را هنگام عدم نیاز تعدیل کند ولی پیگیری هایی از سوی دانشگاه برای به کار گیری دوباره آنها صورت گرفته است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

کد N1626461

وبگردی