آفتاب

نماینده مجلس: نهضت طرح تحول نظام سلامت باید ادامه یابد

نماینده مجلس: نهضت طرح تحول نظام سلامت باید ادامه یابد

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت باید با قوت اجرا شود تا پاسخی برای دغدغه مردم در حوزه بهداشت و درمان باشد.

فریدون احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نباید طرح تحول نظام سلامت را سیاسی کرد، نظام سلامت، نظام خوبی است.
وی یادآورشد: مردم در حوزه درمان و سلامت دغدغه داشتند و وضعیت اقتصادی یک خانواده با مسائل بیمارستانی نابود می شد.
احمدی اظهار کرد: نظام سلامت حق مردم است و اصل آن به رغم نظر برخی ها، نظام خوبی محسوب می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح با تمام مزایا، برخی معایب و کاستی هایی دارد که از آن جمله می توان به تفاوت دستمزد میان کادر بیمارستانی و پزشک اشاره کرد و این موضوع باید اصلاح شود و سایر سرویس های درمانی و بهداشت هم مورد توجه قرار گیرد.
وی بر لزوم حمایت از طرح تحول نظام سلامت برای جلوگیری از توقف و شکست آن تاکید و خاطر نشان کرد: از اقدامات خوب دولت اجرای همین نظام است، گرچه در اجرای آن اشتباهاتی وجود داشته باشد.
احمدی به اختلاف میان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی در تامین هزینه های درمان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه تامین اجتماعی ابتدا مسائل خود را حل می کند و بعد نظام سلامت را می بیند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به تامین اعتبار مورد نیاز طرح تحول نظام سلامت در مجلس اشاره کرد و گفت: مصوبه ای در قانون برنامه بودجه بر لزوم تامین اعتبار و پرداخت بدهی های بیمارستانی تاکید دارد که به تصویب قوه مقننه رسید.
وی مهمترین مشکل اصلاح نظام سلامت را اجرای آن به دست بخش دولتی برشمرد و تاکید کرد: سرویس نظام دولتی ناکارآمد است در صورتی که همین اعتباری که در سیستم دولتی هزینه می شود، در سیستم خصوصی هزینه می شد، بهره وری این طرح 2 برابر بود.
احمدی بروکراسی اداری ایران را سنگین خواند و بیشترین سهم اعتباری طرح تحول نظام سلامت را مربوط به ستادهای پشتیبانی خواند که سرویس خاصی ارائه نمی کنند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تیمی که در نوک پیکان طرح تحول نظام سلامت عمل می کند، پرستار و کادر بیمارستانی است، اما بیشترین اعتبار صرف ستادهای بزرگ می شود.
وی افزود: معتقدم نظام سلامت را باید حفظ کنیم اما دولت همچنان باید تصدی گری خود را کم کند، دولت بازیگر اقتصادی و مدیر خوبی نیست.
احمدی با بیان اینکه دولت راهکار خوبی نمی تواند بدهد، اصلاح سیستم نظام بیمه و نظام سلامت را اقدامی ضروری برای کشور خواند.
7324/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: مینا افشاری
کد N1626428

وبگردی