آفتاب
رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر خبر داد؛

پذیرش داوطلبان المپیاد کامپیوتر در دانشگاه‌های برتر دنیا

پذیرش داوطلبان المپیاد کامپیوتر در دانشگاه‌های برتر دنیا

رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر گفت: برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر هزینه ای بیش از ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون یورو نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کراسیمو مانو در نشست خبری المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: المپیاد جهانی کامپیوتر برای دانش آموزان دوره متوسطه برگزار می شود.

وی افزود: اولین المپیاد جهانی کامپیوتر در سال ۱۹۸۹ توسط کشور بلغارستان برگزار شد. این مسابقات طی دو روز برپا می شود. دانش آموزان باید مطابق واقعیت یک برنامه بنویسند. داوران با کامپیوتر فعالیت آنان را بررسی کرده و نتایج را اعلام می کنند این در صورتی است که شرکت کنندگان دسترسی به اینترنت و کتاب ندارند.

رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر بیان کرد: داوطلبانی که در این مسابقات شرکت می کنند می توانند در بهترین دانشگاه های دنیا پذیرش شوند یا به استخدام شرکت های برنامه نویس درآیند.

مانو درباره چگونگی انتخاب ایران با عنوان میزبان گفت: انتخاب کشور میزبان را از ۴ سال قبل آغاز کرده ایم. کشورهای دیگری نیز همزمان با ایران متقاضی میزبانی شدند، اما ما بر اساس امکانات، تجربه، بودجه و تامین بودجه کشور ایران را به عنوان میزبان انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: برگزاری این المپیاد بسیار گران هستند چراکه احتیاج به کامپیوتر، سرور و هتل دارند. مبلغ یک و نیم تا دو و نیم میلیون یورو هزینه برگزاری المپیاد کامپیوتر می شود.

کد N1625487

وبگردی