آفتاب
معاون اداری مالی وزارت علوم خبر داد

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای مراکز آموزشی و پژوهشی فعال در حوزه مدیریت سبز

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای مراکز آموزشی و پژوهشی فعال در حوزه مدیریت سبز

تهران-ایرنا- معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص یک ردیف بودجه مستقل در سال آینده از سوی این وزارتخانه برای مراکز آموزشی و پژوهشی فعال در حوزه مدیریت سبز خبر داد.

'محمدحسین امید' روز شنبه در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها ، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در محل سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: این نمایشگاه خوشبختانه پس از حدود سه سال و نیم از شروع آغاز به کار دولت یازدهم و در راستای مسئولیتی که برای وزارت علوم در حوزه توسعه پایدار تعریف شده بود، افتتاح شد.
وی گفت: در نخستین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی کلیه اقدامات مختلف این مراکز در حوزه مدیریت سبز و توسعه پایدار شامل استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، پساب ها، کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی به آب به نمایش گذاشته شده است.
معاون اداری مالی وزارت علوم در ادامه تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در طول سه سال گذشته اقدامات مناسبی را در حوزه مدیریت سبز انجام داده اند.
وی همچنین از اختصاص یک ردیف بودجه مستقل از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مراکز آموزشی، پژوهشی فعال در حوزه توسعه مدیریت سبز خبر داد و افزود: این بودجه برای نخستین بار و برای سال آینده به منظور اختصاص به این مراکز تعریف شده است.
امید تاکید کرد: این بودجه صرفا در اختیار مراکز آموزشی و موسسات پژوهشی و دانشگاه های فعال کشور در حوزه مدیریت سبز قرار خواهد گرفت.
نخستین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبر روز شنبه با حضور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون اداری مالی وزیر علوم در محل سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.
علمی**1836**2038**
خبرنگار: یوسف درویشی* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1625287

وبگردی