آفتاب

فعالیت مجدد 540 واحد صنعتی و ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر در البرز

فعالیت مجدد 540 واحد صنعتی و ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر در البرز

کرج - ایرنا - 540 واحد صنعتی نیمه فعال و راکد در سه سال گذشته در استان البرز با حمایت ها و اهتمام دولت به طور مجدد راه‌اندازی شده که با راه اندازی این واحدها 10 هزار نفر مشغول به کار شده اند.

به گزارش ایرنا، 540 واحد صنعتی نیمه فعال در استان البرز در 3 سال و نیم گذشته فعال شده اند که تعدادی از آنها در 17 سال گذشته تعطیل بوده اند که راه اندازی دوباره این واحدها 10 هزار نفر را در استان مشغول به کار کرده است.
در بخش سرمایه گذاری و اشتغال در سه سال و نیم گذشته همچنین 273 واحد با 206 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان در زمینه های صنایع غذایی و تولیدی فعال شده است.
**حرکت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
از ابتدای سال 95 و نامگذاری آن به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، به 273 واحد تولیدی استان البرز تسهیلات اقتصاد مقاومتی واگذار شده است.
نشست های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان البرز به طور منظم هر هفته برگزار شده و مصوبات خوبی در این زمینه دارد. برخی از نشست های این ستاد با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در البرز برگزار می شود.
**تخصیص 995 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهوری
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید 26 آبان ماه سال جاری آخرین سفر استانی خود را به استان البرز انجام دادند که در جریان این سفر 995 میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شد.
بر اساس اعلام سید حمید طهائی استاندار البرز این اعتبار 4 برابر سرجمع اعتبارات عمرانی و جاری استان در سال 95 است و تخصیص کامل آن می تواند البرز را با شتاب بیشتری به سمت رشد و توسعه هدایت کند.
**تحقق بیش از 30 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری
استاندار البرز اعلام کرد که تا کنون بیش از 30 درصد این اعتبار در بخش های مختلف اختصاص یافته و قرار است بقیه اعتبارات نیز به مرور طی 2 سال تخصیص یابد.
حجم سرمایه‌گذاری خارجی پیش از سال 92 صفر بوده که پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در استان 26 میلیون دلار در سال 92 بود و اکنون در سال 95 به 523 میلیون دلار رسیده است.
**سفر 20 هیات از کشورهای خارجی به البرز
هیات هایی از 20 کشور اروپایی و آسیایی در دولت یازدهم به استان البرز سفر کرده اند که تعداد قابل توجهی از شرکت های مربوط به این کشور در طرح ها و پروژه های صنعتی استان سرمایه گذاری کرده اند.
در سال 94 شش شرکت سرمایه گذاری خارجی و در سال 95 نیز 10 شرکت خارجی با بررسی ظرفیت های استان البرز در این استان اقدام به سرمایه گذاری کرده اند که عمده این سرمایه گذاران خارجی از کشورهای اروپایی بوده اند.
**جذب سرمایه گذاری خارجی در حدود 530 میلیون دلار
ابوالفضل فلاح مدیر کل اقتصاد و دارایی استان البرز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که ورود تکنولوژی، علم مدیریت و دانش بازاریابی از سایر کشورها به ایران از جمله مزایای سرمایه گذاری خارجی است و در همین زمینه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز حمایت و آمادگی لازم را برای رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی دارد.
وی خاطرنشان کرد که تا کنون نزدیک به 530 میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در این استان صادر شده است.
**دومین سفر رئیس جمهوری به استان و افتتاح 11 طرح مهم صنعتی
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری هفته ای که گذشت برای دومین بار از کمتر از 3 ماه به استان البرز سفر کرد و 11 طرح مهم صنعتی و تولیدی این استان با حضور وی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
3 طرح بزرگ صنعتی شامل افتتاح خط تولید فروکتوز، گلوگز و گلوتن ذرت و فاز توسعه ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو در شهرستان ساوجبلاغ و شروع عملیات احداث یک طرح جدید در شرکت زرنام با حضور رئیس جمهوری آغاز شد.
این مجتمع با ظرفیت 400هزارتن شامل 15 هزارتن گلوتن ذرت و 70هزار تن گلوکز وشربت و 315هزارتن فروکتز و شربت است. 210 هزار تن ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو نیز در زمینی به مساحت 4000مترمربع در زیر بنای 21 هزار و 527 متر مربع به بهره برداری رسید.
روحانی در مراسم افتتاح بزرگترین مجتمع فرآوری غلات کشوری در شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به این که دولت در سال اقتصاد مقاومتی با همه توان وارد عمل شده است، گفت: با میدان دادن به بخش خصوصی شاهد حرکت خوبی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
رئیس جمهوری با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر به ملت ایران ، ضمن بیان این که با بهره برداری از پالایشگاه غلات زر 6هزار و 500 اشتغال پایدار ایجاد شد، افزود: مردم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت داده و دولت با همه توان وارد عمل شده است.
علاوه بر این، 8 طرح صنعتی و تولیدی استان البرز با دستور رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و نظرآباد به بهره برداری رسید.
**افتتاح 295 پروژه در دهه فجر
295 پروژه نیز قرار است در دهه فجر انقلاب اسلامی سال 95 به بهره برداری برسد. استاندار البرز از بهره برداری 295 پروژه عمرانی و تولیدی همزمان با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان البرز خبر داد و گفت:‌ این پروژه ها با حدود 1870میلیارد تومان اعتبار در استان البرز به بهره‌برداری خواهد رسید.
** فعالیت 37 حزب در استان البرز
تعداد سازمان های مردم نهاد (سمن‌ها) در استان البرز از 150 سمن در سال 92، به 400 سمن رسیده و 37 دفتر حزب هم امروز در استان البرز فعال است.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:محمدعزیزپور
کد N1625038

وبگردی