آفتاب
از گوشه و کنار

صدور یک میلیون و ۳۹۲هزارتن کالا از آذربایجان غربی

صدور یک میلیون و ۳۹۲هزارتن کالا از آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۴۶۵ تن کالا از استان به خارج از کشور طی سال‌جاری خبر داد. ...

دنیای اقتصاد – ارومیه – بهاره پورعلی:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۴۶۵ تن کالا از استان به خارج از کشور طی سال‌جاری خبر داد. جعفر صادق اسکندری افزود: ارزش دلاری این کالاها ۳۹۸ میلیون و ۳۳۰ هزار برآورد شده است.وی با بیان اینکه عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان و ترکمنستان کشورهای مقصد کالاهای صادراتی بودند، افزود: سیب، کف‌پوش، مصنوعات و سیمان از مهم‌ترین کالاهای صادراتی در سال‌جاری بود. اسکندری با بیان اینکه در این مدت ۴۷۷ هزار و ۹۳۹ تن کالا نیز از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است، گفت: ارزش دلاری کالاهای وارداتی نیز ۷۵۷ میلیون و ۹۰۷ هزار بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، ترکیه، عراق، اکوادور، گرجستان و کاستاریکا را از کشورهای هدف واردات برشمرد و گفت: موز، کولرگازی، موتور آسانسور نیز از عمده کالاهای وارداتی بودند.اسکندری با تاکید بر ایجاد بازارهای جدید صادراتی به‌ویژه در حوزه محصولات کشاورزی گفت: در گذشته سیب استان تنها به عراق و شمال عراق صادر می‏شد، اما ‏اکنون بازارهای جدید صادراتی همچون هند و پاکستان ایجاد شده است.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال از لحاظ میزان تناژ صادراتی نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی در استان هستیم.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ادامه گفت: به مناسبت دهه فجر ۲۰ طرح تولیدی و صنعتی در آذربایجان غربی افتتاح شده و برای ۴۰۷ نفر زمینه اشتغال فراهم می‏شود.اسکندری با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح گفت: این طرح‌ها در شهرستان‏های میاندوآب، ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، خوی، اشنویه، تکاب، بوکان و نقده با استفاده از تسهیلات بانکی افتتاح می‏شود.

کد N1624676

وبگردی