آفتاب

تولد دوباره نوکیا با Nokia P1

تولد دوباره نوکیا با Nokia P1

Nokia P1 یکی از گوشی‏های هوشمندی است که قرار است ماه آینده در MWC 2017 معرفی شود. نوکیا امسال با عرضه گوشی Nokia 6، به میدان رقابت ...

آی تی ایران:Nokia P1 یکی از گوشی‏های هوشمندی است که قرار است ماه آینده در MWC 2017 معرفی شود. نوکیا امسال با عرضه گوشی Nokia 6، به میدان رقابت تلفن‏های هوشمند بازگشت و قرار است تا ماه آینده و در نمایشگاه MWC 2017، محصولات بیشتری نیز از این شرکت عرضه شود. از تمام محصولاتی که شرکت نوکیا قرار است معرفی کند، گوشی هوشمند Nokia P1، سرو صدای زیادی به پا کرده است. بر اساس اطلاعات لو رفته از این گوشی، طرح‌های مفهومی این محصول منتشر شده است. Nokia P1 قرار است در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید عرضه شود. بدنه فلزی براق، حاشیه‏های خمیده بالا و پایین گوشی، حاشیه‏های کناری فوق‌العاده باریک و قرارگیری نام شرکت نوکیا در کنار دوربین سلفی دستگاه، از ویژگی‏هایی است که در این طرح مفهومی شاهد آن هستیم.

 

پایین دستگاه، دکمه هوم مربع شکلی قرار دارد و دوربین دستگاه نیز همراه با فلش LED تعبیه شده است. در قسمت کناری سمت راست، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه Power قرار دارند. در این طرح مفهومی، یک خروجی USB-C، خروجی هدفون 5/ 3 میلی متری و دو عدد اسپیکر کوچک در سمت راست نیز مشاهده می‏شود. جای سیم‌کارت هیبریدی گوشی نیز در سمت چپ پایین دستگاه قرار دارد. طبق گزارش‌هایی که تاکنون در مورد این محصول منتشر شده، نوکیا P1 با صفحه نمایش 3/ 5 اینچی و همراه با محافظ Corning Gorilla Glass 5 عرضه می‏شود. 6 گیگابایت رم، 256/ 128 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده Qualcomm Snapdragon 835 و دوربین اصلی 6/ 22 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‏های این گوشی است. این دستگاه با سیستم‌عامل اندروید نسخه 0/ 7 عرضه می‏شود و از باتری 3500 میلی‌آمپری همراه با قابلیت شارژ سریع نیز بهره برده است. این دستگاه با IP57، ضد آب و ضد گرد و غبار است و علاوه‌بر این به سنسور اثر انگشت نیز مجهز است. قیمت Nokia P1 با حافظه 128 گیگابایتی، حدود 800 دلار و با حافظه 256 گیگابایتی حدود 950 دلار خواهد بود.

کد N1624650

وبگردی