آفتاب

نامه شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه به معاون آموزشی وزارت علوم

نامه شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه به معاون آموزشی وزارت علوم

شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه درخصوص عدم دسترسی دانشجویان به سیستم مدیریت آموزش این دانشگاه نامه ای به معاون آموزشی وزارت علوم ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در نامه شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه آمده است: «دانشگاه صنعتی ارومیه در اقدامی عجیب و تامل برانگیز، سیستم مدیرت آموزش دانشجویان بدهکار، اعم از دانشجویان روزانه و شبانه را بسته است.

شورای صنفی دانشجویان به عنوان نمایندگان بر حق همه دانشجویان طی نامه ای خطاب به ریاست دانشگاه و معاونت اداری و پشتیبانی خواستار رفع این محدودیت بودند.

سیستم مدیریت سما به مدت محدود ۳ روز باز شد ولی مجددا در روز انتخاب واحد بسته شد. در حالیکه چند روز بیشتر نیست امتحانات دانشجویان تمام شده است و هنوز نمرات اکثر دروس ثبت نشده است و هر ورودی تنها یک روز فرصت انتخاب واحد دارد؛ دانشگاه طی اطلاعیه ای اعلام داشته است به دانشجویان بدهکار فرصت انتخاب واحد نخواهد داد.

در حالیکه ۱۵ بهمن ماه آخرین روز انتخاب واحد در دانشگاه صنعتی ارومیه است تا کنون دانشجویان بدهکار نتوانسته اند واحدهای درسی خود را برای ترم آتی اخذ کنند. بعد از بسته شدن سیستم سما دانشجویانی که توانایی پرداخت بدهی را داشتند، بدهی خود را پرداخت کردند ولی متاسفانه عده زیادی از دانشجویان توان پرداخت بدهی را نداشته و دانشگاه نیز، انتخاب واحد و مشاهده نمرات را منوط به پرداخت بدهی کرده است.

مستحضر هستید که عدم اجازه مشاهده نمرات دروس، مغایر ماده ۱۷ منشور حقوق دانشجویی است.

دانشگاه صنعتی ارومیه فاقد خوابگاه ملکی بوده و دانشجویان برای اسکان در خوابگاه های خودگردان تحت نظارت دانشگاه، قبل از شروع ترم تقریبا ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند. تسویه بدهی آموزشی در کنار پرداخت شهریه خوابگاه ها در این شرایط اقتصادی جامعه فشار روز افزونی را به دانشجویان و خانواده هایی که توان تامین مخارج فرزندشان را ندارند وارد کرده است. 

لذا خواهشمند است در این مورد رسیدگی های لازم را به عمل آورید.»

کد N1624166

وبگردی