آفتاب

تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو در طرح نوسازی ناوگان فرسوده

تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو در طرح نوسازی ناوگان فرسوده

نعمت زاده گفت: دولت یازدهم در راستای کاهش آلایندگی هوا برنامه‌ریزی می کند و هدف ما این است که بتوانیم پرداخت وام‌های کم بهره به صاحبان این مدل خودروها آنها را ترغیب به تعویض خودروی خود کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ظهر امروز در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان ایمیدرو مراسم تحویل نخستین سری از کامیون هایی ولوو در طرح نوسازی ناوگان فرسوده برگزارشد.

در این مراسم 10 دستگاه خودروی کشنده خودرو به 10 نفر از افرادی که خودروهای فرسوده خود را در اختیار شرکت سایپا دیزل برای تعویض قرار داده بودند توسط وزیر صنعت به آنها تحویل داده شد.

در این طرح بیش از 2300 نفر برای نوسازی کامیون خود ثبت نام کرده اند که همگی آنها محصول ولوو sh را انتخاب کرده بودند به هریک از کامیون‌های طرح نوسازی کارت طلایی خدمات پس از فروش به ارزش 150 میلیون ریال اهدا می شود.

یکی از مهم ترین مزایای این کارت تداوم خدمات آن است که حتی پس از پایان گارانتی محصول نیز روند ارائه خدمات ادامه می‌یابد.

در این مراسم تنهاپور مدیرعامل سایپا دیزل در جمع خبرنگاران گفت: مطابق برنامه زمانبندی شده تا پایان امسال صد دستگاه دیگر ازاین خودروها تحویل داده خواهد شد. این خودروها با کمک بانک توسعه تعاون به مشتریان واگذار شده و به هرکدام از متقاضیان 300 میلیون تومان وام پرداخت شده که بازپرداخت آن 5 تا 7 ساله است.

وی ادامه داد: براساس اعلام وضعیت کیفی خودروهای تجاری کامیون های ولوو sh همواره مقام نخست جدول رده بندی کیفی را در اختیار داشته و عنوان باکیفت ترین کامیون کشور را سال‌هاست در اختیار دارد.

در ادامه این مراسم نعمت زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به فضای پسابرجام گفت: ما در این دوران توانستیم باخودروسازهای اروپایی وارد فعالیت جدیدی بشویم و قراردادهای جدیدی را امضا کنیم و بر همین اساس درنظر داریم با کمک این شرکت ها 3300 خودروی فرسوده را تعویض کنیم که قرارداد آنها بسته شده است.

وزیر صنعت ادامه داد: دولت یازدهم در راستای کاهش آلایندگی هوا برنامه‌ریزی می کند و هدف ما این است که بتوانیم پرداخت وام‌های کم بهره به صاحبان این مدل خودروها آنها را ترغیب به تعویض خودروی خود کند.

وی تصریح کرد: در بخش خودروهای سواری نیز تا پایان سال 50 هزار تاکسی فرسوده تعویض خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت تولیدی کشور 40 هزار کامیون در کشور است که مهم ترین مشکل برای رسیدن به این رقم محدودیت‌های مالی است که وجود دارد. در طرح‌های تعویض خودروهای فرسوده این خودروسازها بوده‌اند که بخشی از سود تسهیلات را تقبل کرده است. دربخش تاکسی‌ها شش درصد و در بخش خودروهای کشنده و کامیون این رقم 11 درصد است و ما سعی داریم با کمک به دارندگان این خودروها آنها را ترغیب به تعویض خودروی فرسوده خود کنیم.

 

کد N1623609

وبگردی