آفتاب
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

طرح تشکیل سازمان اورژانس کشور در برنامه ششم اجرایی می شود

طرح تشکیل سازمان اورژانس کشور در برنامه ششم اجرایی می شود

ساری- ایرنا- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل سازمان اورژانس کشور در برنامه ششم اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، علی نوبخت روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان جایگزین امام خمینی(ره) بهشهر افزود: اهمیت کار اورژانس بسیار مهم است و بر همین اساس مجلس دهم تصمیم گرفت تا در برنامه ششم اورژانس را از اداره به سازمان تبدیل کند.
وی اظهار کرد: از وقتی سازمان انتقال خون بصورت سازمان درآمد، پیشرفت مناسبی در این حوزه داشتیم که امیدواریم با تبدیل اورژانس به سازمان هم خیرات و برکات بیشتری نصیب حال همگان شود.
نوبخت با اشاره به اینکه تلفات جاده ای در ایران بالا است و روزانه بیش از 40 نفر در تصادفات جاده ای در اقصی نقاط کشور فوت می کنند یادآور شد: برخی از افراد در تصادفات بر اثر بی مبالاتی کشته می شوند.
وی گفت: رعایت مقررات توسط مردم و پیشگیری مهم است اما تصادف هم امری است که اتفاق می افتد و اگر اورژانس پا به کار باشد انسان نجات می یابد و لذا همه ما مسئولان برای حفظ جان مردم مسوول هستیم و باید برای این مهم تلاش کنیم.
نوبخت افزود: تقویت اورژانس هوایی هم از مسائل مهمی است که باید با جدیت دنبال شود تا خدمات رسانی بهتری انجام شود.
شهرستان 160 هزارنفری بهشهر در شرق مازندران واقع شده است و دارای حدود 20 مرکز بهداشت و درمان روستایی و شهری و بیش از 50 خانه بهداشت روستایی است.
کلنگ زنی پایگاه شماره 2 اورژانس 115 بهشهر، افتتاح بخش اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر و افتتاح مرکز پیام شرق مازندران در بهشهر با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال از جمله برنامه هایی بود که روز پنج شنبه با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در بهشهر انجام گرفت .
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/ 7332
کد N1623591

وبگردی