آفتاب
دبیر انجمن بیهوشی:

داروی بیهوشی چینی در کشور وجود ندارد/ کاهش چشمگیر تلفات بیهوشی

داروی بیهوشی چینی در کشور وجود ندارد/ کاهش چشمگیر تلفات بیهوشی

تهران– ایرنا- دبیر علمی کنگره بین المللی اِرَس eras(ریکاوری بعد از عمل جراحی)با بیان این که در حال حاضر بهترین و معتبرترین داروهای بیهوشی جهان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت:هم اکنون هیچ داروی بیهوشی چینی و بی‌کیفیت در کشور وجود ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران، دکتر اتابک نجفی در حاشیه برگزاری کنگره بین المللی اِرَس در بیمارستان امام خمینی(ره)، با بیان این که خوشبختانه طی 20 سال اخیر آمار مرگ و میر بیماران بر اثر بیهوشی به شدت در مراکز درمانی کشور کاهش یافته است، تاکیدکرد: ما به طور قطع به مردم اطمینان می‌دهیم به هیچ عنوان نگران بیهوشی و مراقبت‌های پس از عمل‌های جراحی نباشند.
وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به بهره‌مندی از تجهیزات مانیتورینگ پیشرفته قبل از عمل جراحی، حین و پس از آن به خاطر اندازه‌گیری دقیق اکسیژن خون شریانی وریدی شاهد کیفیت بسیار مطلوب درمان بیماران و کاهش زمان حضور آنها در بیمارستان‌ها هستیم.
دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران با تشریح اهداف کنگره گفت: در این همایش علمی که با حضور چهره‌های برجسته پزشکی جهان از جمله روسای انجمن‌های جهانی و خاورمیانه‌ای eras برپا است، درباره پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی بیهوشی و نقش دستگاه‌های مانیتورینگ و سایر امکانات پزشکی مربوطه بحث و تبادل نظر می‌شود.
نجفی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با توجه به منابع علمی بسیار قوی و متقن در زمینه نقش و جایگاه ویژه eras و ریکاوری‌های لازم پس از عمل جراحی مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه در نظام سلامت نسبت به تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور به این قبیل تجهیزات نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در حال حاضر حدود یک هزار و 500 تخت جراحی در بیمارستان‌های کشور وجود دارد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هم اکنون حدود 4 هزار و 500 متخصص بیهوشی در کشور مشغول به کار هستند که می‌توان گفت تقریبا تعداد متخصصان بیهوشی نسبت به تخت‌های جراحی فعال حدود سه برابراست.
کنگره اِرَس امروز با مشارکت وزارت بهداشت، انجمن جهانی بیهوشی، سازمان نظام پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مربوطه آغاز به کار کرد و تا 15 بهمن ادامه دارد.
علمی ** 1836 **
دریافت کننده: یوسف درویشی* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1622985

وبگردی